הדרמה האחרונה בחקירות ראש הממשלה היא חתימתו של שלמה פילבר, מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, על הסכם עד מדינה בתיק 4000, בו נחשד נתניהו בהענקת הטבות לבעלי בזק ואתר 'וואלה' שאול אלוביץ', בתמורה לסיקור אוהד באתר.

העיתונאית עדי מאירי, התייחסה ב"חדשות הבוקר" למאחורי הקלעים של ההתפתחות שנרשמה הלילה (רביעי) בחקירה, ודיווחה: "החוקרים הציגו ראיות לשלמה פילבר, הוא הבין שזה או הוא או אחרים. לא נותרה לו ברירה והוא נאלץ להיות הראשון שחותם". בתמורה להסכם עד המדינה, פילבר צפוי למסור היום 'עדות ניקיון' על נתניהו: "כל מה שהוא יודע על ראש הממשלה ייצא החוצה. לפי מה שנודע לי, בהסכם נקבע שהוא לא יעמוד לדין, תהיה עסקה שלא כוללת עונש מאסר לפילבר".

"כולם כבר מבינים שזו לא רדיפה והדג מסריח מהראש", אמרה בשידור חברת הכנסת שלי יחימוביץ' ('המחנה הציוני') ודחתה את האפשרות שנתניהו לא היה מודע לחלק מההתנהלות של אנשיו: "מישהו באמת חושב שראש הממשלה לא ידע מכלום?". העובדה כי גם מי שהיו אנשי אמונו של נתניהו (פילבר, ארי הרו) מעידים כנגדו, לא גורמת למקורבו בני ציפר להפסיק להגן על נתניהו בתקשורת. הבוקר אמר ציפר בתכנית: "לילה אחד במעצר וגם אני הייתי חותם כעד מדינה", והוסיף: "כל הרעש סביב נתניהו נובע מהדלפות, הדברים יתבררו בבית המשפט".

"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין, א'-ה' ב-06:15, ערוץ 12