לפנות בוקר, ברוב של 46 חברי כנסת מול 38 שהתנגדו, מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את החוק לשינוי מתווה ההפגנות. על פי החוק, ההתקהלויות יוגבלו לעד 20 איש בלבד ותתאפשר הגעה להפגנות רק עד למרחק קילומטר מהבית.

שר המודיעין, אלי כהן, בירך ב"חדשות הבוקר" על אישור החוק. "קבענו דיל אחיד לכולם ויהיה אפס סובלנות בנושא של הפרות", הזהיר השר, "נקבע כלל שלא תהיה התגודדות של יותר מ-20 אנשים ולא משנה אם זו תפילה, מקום עסק או הפגנה. אנחנו נמצאים במלחמה, ובמלחמה הזאת כולנו צריכים להתאחד".

הפרשן הכלכלי-פוליטי נחמיה שטרסלר תקף את כהן וטען כי הממשלה עסוקה בהגבלת ההפגנות, אבל מתעלמת מההפרות הבוטות במגזר החרדי. "נחמיה, טול קורה מבין עיניך. אני ראיתי בכותל 200 איש בקפסולות במקום עשרות אלפי מתפללים, ומנגד אלפי אנשים בהפגנות", אמר שר המודיעין, "המפגינים שבאים לשם, השנאה שלהם לנתניהו גוברת על האהבה שלהם למשפחה או למדינת ישראל. הייתי מצפה ממך לגנות את ההתנהגות שלהם".

"ראיתי אתמול תופעות בזויות ומכוערות של העלבת חיילים, של ניסיון לגרור חיילים לשיח פוליטי", התייחס כהן לעימותים שתועדו בין חיילים ושוטרים לאזרחים באחד המחסומים, "צריך לכבד את השוטרים ולחבק את החיילים שמסייעים לכולם. זו לא מגפה שפוגעת רק בימין".

ובכל זאת, לשרי הליכוד נוח יותר להתעסק בהפגנות. פוליטית, העיסוק במגזר החרדי פחות נוח לכם.
"פוליטית יותר נחמד ופופולרי לפתוח את העסקים ולהגיד שאין הגבלה על תפילות. באופן אישי אני נוהג בחגים ללכת לבתי הכנסת והשנה לא עשיתי את זה. צריך לקבל את ההחלטות הנכונות ולפעול בצורה אחראית, גם בצד הבריאותי וגם בצד הכלכלי. אני לא חושב שיש מישהו ששמח מהסגר, לא בעלי העסקים ולא אנשים שרוצים לפגוש את משפחותיהם. את הארוחה המפסקת עשיתי בלי אמי שגרה לבד, וכמוני עוד מאות אלפי אנשים".

אתה מכנה גם את ההתגודדויות במגזר החרדי כבזויות?
"בהחלט, הם מסכנים את עצמם ומסכנים את המשפחה שלהם. מבחינת נתוני התחלואה, אנחנו עדיין בשיעורי התמותה מהטובים בעולם המערבי, אבל לא לעד חוסן. הנתונים מהשלושה שבועות האחרונים מחייבים אותנו לצעדים לא פשוטים".

מה היעד שהצבתם לסיום הסגר?
"היעד הוא להיות מדינה ירוקה והמשמעות היא מתחת ל-200 נדבקים. אם כולם יקפידו על הכללים, נוכל להגיע לזה בתוך פרק זמן של מספר שבועות. לאט לאט נשחרר את המשק ונקבע תו סגול. היום בשעה 11:00 אני מקיים דיון שבו נחליט על המשך השימוש בכלי השב"כ וכן ניתן תמריצים נוספים על מנת שאנשים יישמעו להוראות".