ביום חמישי הקרוב ייכנס לתוקפו המתווה החדש במערכת החינוך, שאמור לשים סוף לבידודים ולאפשר למידה רציפה בבתי הספר והגנים. לפי המתווה כל תלמיד, בין אם מחוסן או לא, יידרש לעבור בדיקת אנטיגן ביתית פעמיים בשבוע, בימים ראשון ורביעי. רק אם התוצאה חיובית - יישאר בבית. גם אם אותו תלמיד יבוא במגע עם אדם מאומת לקורונה, הוא לא יצטרך להיכנס אוטומטית לבידוד כפי שהיה נהוג עד כה.

ראש הממשלה בנט התייחס למתווה החדש, "אנחנו לוקחים אחריות. דאגנו לערכות בדיקה, אבל המהלך הזה דורש גם אחריות אישית שלכם ההורים - להקפיד לבצע את הבדיקות כמו שצריך. אם הילד חולה, לא מרגיש טוב, יש סימפטומטים או שהבדיקה יצאה חיובית - לא לשלוח אותו לבית הספר או לגן".

שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה וחברת קבינט הקורונה, אורית פרקש הכהן, שוחחה הבוקר (ראשון) עם ניב רסקין ומתחה ביקורת על ההחלטה להמתין עם המתווה עד לסוף השבוע. "חבל שמחכים עד ליום חמישי. כנראה שאנשי הבריאות לחצו לעבוד בצורה מאוד מתונה", אמרה השרה, "זה היה צריך להיכנס לתוקף במיידי ולא לשגע את ההורים עוד שבוע".

"בנתוני ההדבקה הנוכחיים שהם כל כך גדולים, כבר אין משמעות בעצם להגבלות הללו", המשיכה פרקש הכהן, "במיוחד כשאני רואה את הילדים הקטנים, עד גיל חמש, שלא יכולים להתחסן בכלל וכל היום ההורים שלהם צריכים לרוץ ולחזור עם בדיקות אנטיגן מוסדיות. זה יוצר הרבה מאוד פקקים. אני לא רואה בזה תועלת, אבל זאת ההחלטה שהתקבלה. אני ביקשתי דיון במתווה החינוך כבר לפני שבוע וחצי כי חשבתי שהדבר הזה צריך דיוק ושהוא מכביד מאוד על הילדים, ההורים, מערכת החינוך והמשק".

מה לגבי התו הירוק? זה רלוונטי עדיין?
"התו הירוק הוא כלי מאוד משמעותי כדי לוודא שאנשים יהיו יותר מוגנים. הוא מגן מאוד מפני הדבקה וגם נועד לעודד חיסונים. אפשר לומר באופטימיות זהירה שגם את הגל הזה אנחנו עוברים בצורה טובה כי הוא מגן מפני מחלה קשה ואשפוז. זו תשתית ארוכת טווח גם לווריאנטים הבאים. אחרי הגל הזה יישבו וייבדקו מה הצפי לעוד גל ומה המשמעות של התו הירוק, לא צריך לקפוץ כל כך מהר ולהכריז אלא לחכות שהגל הזה ייגמר קודם".

לפי ההערכות שלכם, מתי הגל צפוי לדעוך?
"במהלך השבוע הקרוב הגל צפוי לרדת באופן הדרגתי, אנחנו כבר רואים את זה במקדמי ההדבקה של המבוגרים ובמספרי המאומתים. הירידה בחולים הקשים תקרה באיחור, תהיה עלייה לפני הירידה. מקווה שאנחנו מתקרבים להתחלת הסוף של הגל הנוכחי".