אחרי שלושים שנות פעילות, המסעדה האיטלקית המצליחה בוקצ'ו בתל אביב סגרה את שעריה לפני ארבעה חודשים בעקבות התפרצות מגפת הקורונה, ומאז לא נפתחה. אלבינה באזוב, בעלת המסעדה, נקלעה לקשיים כלכליים והסיוע שהובטח מהמדינה לא הגיע עד לרגע זה.

בעקבות החובות הכבדים, באזוב נאלצה לפנות לשוק האפור ולבקש הלוואה. "יום אחד יצאתי מהבית והבנתי שעוד מעט לא יהיה לי איפה לגור", שיתפה המסעדנית ב"חדשות הבוקר", "הסתכלתי על הספסלים מסביב וחשבתי, איפה אגור בקרוב? נאלצתי לפנות לשוק האפור כי זה המקום היחיד שיכולתי למצוא בו כסף. לקחתי הלוואה ב-15% ריבית".

באזוב עלתה לארץ ממוסקבה לפני שמונה שנים, קנתה את המסעדה והפכה אותה למצליחה מאוד, אך העסק לא שרד את משבר הקורונה. "שיפרתי את המודל העסקי, הגעתי לרווחים, אבל במרץ הכל נגמר", סיפרה בעצב, "נאלצתי להוציא עובדים לחל"ת ואת חלקם הגדול לפטר, לא יכולתי אפילו להפעיל את המסעדה למשלוחים או טייק אווי. לא היו לי האמצעים. אני משלמת על השכירות 26 אלף שקלים, יש לי עד עכשיו 150 אלף שקלים חוב רק לשכירות".

ניסית לפנות לבעל הנכס ולבקש ממנו להתחשב?
"פניתי לבעלים על חודש אפריל, הוא ויתר לי אבל חזר בו וכן הפקיד את הצ'ק. הצ'ק חזר ועכשיו אני מפחדת שיעקלו לי את החיים".

את חוששת שיפנו אותך מהדירה בה את מתגוררת.
"עוד חודשיים נגמר לי החוזה. שלושת החודשים האחרונים של השכירות עדיין לא שולמו ועוד חודשיים אצטרך לפנות את המקום. מצאתי את עצמי במצב שאין לי אפילו 20 שקלים בכיס, התחלתי לחפש עזרה בין העמותות והביאו לי את המספר של אילן".

אילן זגדון, מוביל מאבק המסעדנים, אימץ את אלבינה לחיקו ומנסה לסייע לה. "לאלבינה יש נטייה כאישה להיות חזקה ולהתעלם מהמציאות, היא כרגע בהדחקה מוחלטת", טען זגדון, "כששאלתי אותה מה תאכל מחר היא אמרה לי, 'אני מסתדרת', קצת לחצתי והיא גילתה לי שהיא מגיעה מדי פעם למסעדה ואוכלת ממה שנשאר במקפיאים. כששמעתי שהיא פנתה לשוק האפור אמרתי לה, תעצרי פה, מחר תגיעי לכנסת".

"באחת בצהריים נכנסנו פנימה והיא דיברה בכנסת כמו גיבורה", המשיך זגדון, "חברי הכנסת נשארו עם הלשון למטה, לא האמינו שיש סיפורים כאלה. הלכנו לצחי הנגבי וביקשנו שיעשה איתנו סרטון, כי הוא אמר שאין אנשים רעבים ללחם. הוא אמר לי, 'עזוב'. בערב לקחתי את אלבינה להפגנה של השולמנים מול הבית של הנגבי ואמרתי לה, אלבינה, את לא לבד מהיום, כל מי שרוצה לגעת בך או להתקרב בך יצטרך לעבור דרכי. אגן עליה פיזית ונפשית".

היא ממש לבד בסיפור הזה.
"כשהיינו בכנסת היא הלכה שנייה לשירותים וראיתי שהיא השאירה את התיק עם הארנק שלה פתוח. אני מתנצל על זה, אבל פתחתי וראיתי שאין בארנק כלום. ניערתי אותו, הוא היה ממש ריק. היא במצב ממש לא טוב".