יום חג למשק הישראלי: אחרי חודשים ארוכים שהיו סגורים, הבוקר (ראשון) בתי העסק נפתחו. בתי המלון והצימרים, חדרי הכושר והבריכות ומופעי התרבות והתערוכות נפתחו למחלימים ולמחוסני המנה השנייה בלבד תוך הצגת התו הירוק. הקניונים, חנויות הרחוב, בתי הכנסת, המוזיאונים והספריות נפתחו לכלל האוכלוסייה.

משה רוזנבלום, מנכ"ל קניוני עופר, הציג את ההתאמות שנעשו בקניון רמת אביב כחלק מהתו הסגול. "השומר בכניסה יבדוק שכולם עוטים מסיכה ושומרים על המרחקים בבידוק", תיאר רוזנבלום, "יש הגבלה למספר האנשים בקניון והתקנו מערכת אוטומטית שברגע שנגיע למספר הזה, לא תאפשר כניסה נוספת של אנשים".

"יש עמדת מדידת חום שבה השומר יבדוק את החום ויבצע בדיקה ביטחונית ושילוט שמורה לעטות מסיכה ולשמור על מרחקים", המשיך רוזנבלום, "בתוך הקניון יש עמדת אלכו-ג'ל למי שצריך לעשות חיטוי. בבית הקפה כבר יש עכשיו אנשים שאוכלים את ארוחת הבוקר שלהם או שותים את הקפה הטוב שאליו היו רגילים. עם זאת, אין שולחנות ואין מקומות ישיבה".

מה הנהלים בחנויות עצמן?
"בפתח החנות כתוב את הגודל שלה ואת המספר שמותר להכניס. זה באחריות החנות, אבל גם אנחנו לוקחים את האחריות עלינו ובכל קומה בקניון יהיו שני סיירים. בחנויות שאמור להיות בהן תור עשינו חבלול ואם נראה יותר אנשים מהכמות המותרת, נוציא אותם בצורה מכובדת. יש סימוני מרחקים על הרצפה ואנשים יצטרכו לעמוד ולהקפיד עליהם".

כמה עובדים יחזרו הבוקר לקניונים?
"החל"ת זאת הבעיה הגדולה ביותר של החנויות. כל החנויות נפתחות הבוקר, אבל עם פחות עובדים. בעל רשת התקשר לאחד העובדים ואמר לו, 'חוזרים לעבודה'. העובד אמר לו, 'כבודו, אתה לא יודע שאני לא עובד אצלך? תחזור אליי ביולי ואגיד לך אם אני חוזר לעבודה'. אני מבקש ממשרדי הממשלה להפסיק עם החל"ת הזה לאלתר".

קניון רמת אביב נפתח הבוקר (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , באדיבות ספורט 1)
קניון רמת אביב נפתח הבוקר | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , באדיבות ספורט 1

אבישי פרחיה, מנהל "הולמס פלייס" ברמת גן, תיאר: "אנשים נהרו לחדר הכושר החל מהבוקר וחזרו להליכונים, לאירובי ולאימוני הכוח, הם שמחים ומאושרים. הבריכה מלאה ויש הפרדה בין המכשירים. כל מי שנכנס למועדון צריך מבעוד מועד להעלות את אישור המתחסן שלו לאפליקציה של 'הולמס פלייס'. כשמעבירים את הצ'יפ בשער, אם לא העלת מבעוד מועד את האישור לאפליקציה - הצ'יפ יעצור אותך".

כמה זמן המועדון היה סגור?
"חמישה חודשים וארבעה ימים בדיוק שהמועדון היה סגור. הלילה לא ישנתי אפילו דקה, זה מאוד מרגש. ארבעה ימים עבדנו נורא קשה כדי להחזיר את המקום לאיך שהוא היה, מבחינת ניקיון, תחזוקה וחיטוי מכשירים. ייצרנו פה אי ירוק ואנחנו ממשיכים להקפיד על כללי התו הסגול. יש לנו עמדות אלכו-ג'ל ותגבור מסיבי של מנקים שהיום כבר משתמשים בחומרי חיטוי ולא בחומרי ניקוי כמו בעבר".

אבישי פרחיה, הולמס פלייס (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , באדיבות ספורט 1)
אבישי פרחיה, מנהל "הולמס פלייס" ברמת גן | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , באדיבות ספורט 1

אביה מגן, מנכ"לית פתאל ישראל, הודתה שגם בענף המלונאות ההתרגשות רבה: "זה יום חג, אנחנו מאוד מתרגשים. לצערי או לשמחתי אנחנו מיומנים אחרי סגירות ופתיחות והיום אנחנו פותחים שוב את בתי המלון בארץ. באיזור ים המלח בתי המלון עם חדרי אוכל ובריכות, בשאר איזורי הארץ עם בריכות וארוחות טייק אווי לחדרים. כל אחד יכול לבחור היכן הוא רוצה לאכול את ארוחת הבוקר והערב. הרבה עובדים שלנו חוזרים היום לעבודה".

כמה עובדים בסך הכל?
"אנחנו לא פותחים את כל בתי המלון בארץ אלא רק את מרביתם, אבל מדובר באלפי עובדים שחוזרים היום. אנחנו מרגישים כמי ששולחים את הילדים היום לבית הספר, ממש התרגשות גדולה של כולם".

אביה מגן, מנכ"לית פתאל ישראל (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , באדיבות ספורט 1)
אביה מגן, מנכ"לית פתאל ישראל | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , באדיבות ספורט 1

איך יתבצע הפיקוח על ההנחיות בבתי המלון?
"אנחנו מיומנים. כשהאורחים יגיעו הם יצטרכו להציג תעודת מחלים או את הדרכון הירוק. נסרוק את זה באמצעות האפליקציה והם יוכלו להיכנס וליהנות מהשטחים הציבוריים, תוך שמירה על כל כללי ההיגיינה והריחוק. עדיין כולנו נהיה עם מסיכות, גם חברי הצוות והמנהלים".

הקפצתם מחירים?
"אנחנו עם מחירים שמתאימים לכל כיס. בפעימה השלישית, ה-7 במרץ, נוכל כבר לפתוח את כל בתי המלון כולל חדרי אוכל, כך שלהבדיל מהפסח הקודם, את הפסח השנה נוכל לחגוג בבתי המלון. חדרי האוכל יהיו פתוחים ויהיו ארוחות ליל סדר".