בועז גבאי ראה מול עיניו איך הסיוט הכי גדול שלו מתממש. בתו בת השלוש, נעמי, ננשכה באכזריות על ידי כלב גדול ומסוכן שהסתובב חופשי ללא בעלים, בעת שהייתה בדרכה לגן. בזכות התושייה של אמה, דנה, נמנעה פציעה חמורה. האירוע התרחש זמן קצר אחרי שאותו הכלב נשך ילדה נוספת ופצע אותה באורח בינוני.

"דנה ירדה עם נעמי לכיוון הגן, אני בדיוק עמדתי לצאת עם הבן הגדול שלנו לכיוון בית הספר", שיחזר גבאי בשיחה עם ניב רסקין ב"חדשות הבוקר", "באנו לצאת ופתאום ראיתי את דנה חוזרת יחד עם הבת שלנו, כולה מלאה בדם. זה היה מזעזע".

"בכלל לא הבנתי מה אני רואה בהתחלה", המשיך גבאי, "חדר המדרגות היה חשוך, הייתי בטוח שהיא נפלה בכלל. חשבתי מחשבות לא הגיוניות כל כך. מהר מאוד הבנתי שיש פה משהו רציני, ביקשתי מדנה שתיקח את הבן לבית הספר כדי שייצא מהסצינה הזאת ונסעתי לכיוון בית החולים. ביציאה מהרחוב ראיתי מלא משטרות, לא חשבתי אפילו לרגע שיש איזשהו קשר בגלל שלא הזמנו אמבולנס. פתחתי את החלון וצעקתי לשוטרים שהייתה נשיכת כלב, ואז הם אמרו לי - 'אה, גם אתה?'".

איפה נעמי ננשכה?
"הכלב נשך אותה בצד הראש, ממש בין האוזן לקו השיער. יש צלקת די ארוכה, היא הייתה מאוד פתוחה אבל למרבה המזל זה לא הגיע למשהו פרמננטי פנימי. בזכות דנה שפעלה כל כך מהר, הכלב לא הצליח את מה שהוא היה מסוגל לעשות. דנה פעלה בטיל, במהירות ובעוצמה, גם בגלל שהיא בעלת יכולות ספורטאיות די גבוהות. היא פשוט קפצה על הכלב, משכה אותו והתחילה לצעוק, 'של מי הכלב?'. לא היה מענה דקות ארוכות".

גבאי סיפר כי על אף שמצבה הפיזי של בתו השתפר, היא סובלת מטראומה בעקבות האירוע. "ביומיים הראשונים היא ישנה מדהים, אבל ביום השלישי כשישנתי איתה, כי תמיד מישהו מאיתנו ישן איתה, היא קמה ב-12 בלילה בצרחות", תיאר גבאי, "זה היה או דנה או כלום והקפצתי את דנה. מאותה הנקודה שנינו ישנים איתה באשפוז, והצרחות ממשיכות. הלילות קשים. כל לילה היא מתעוררת, כועסת נורא, צועקת. היא לא אדם בוגר ואנחנו לא יכולים לדעת את המקור של הדברים, אבל מן הסתם אני מייחס את זה לאירוע".

איך ייתכן שהכלב נושך פעם אחר פעם והבעלים לא בסביבה?
"זו הייתה השאלה הראשונה שלי, של מי הכלב בעצם? דנה אמרה, 'עזוב את הכלב, עכשיו צריך להתעסק בנעמי'. אני לא יכול להבין את זה. כשאתה לוקח כלב יש סט של דברים שאתה צריך להיות מודע אליהם. גם בהנחה שמדובר בטעות אנוש, הסט חוקים שאני ניגש אליו עוד לפני שאפילו אחזתי בכלב הזה לראשונה, כשאני יודע גם מאיפה לקחתי אותו, צריך להיות מאוד ברור לי".

אב הילדה שננשכה משחזר את היום הטראומטי (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12)
"פתאום ראיתי את בתי כולה מלאה בדם. זה היה מזעזע". בועז גבאי | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12

הבעלים התקשר אליכם, התעניין בשלומה, התנצל?
"הבעלים לא יצר איתנו קשר. למיטב ידיעתי הוא נעצר על ידי המשטרה. כשאתה נמצא במיון, בבית חולים, עם ילדה קטנה, אתה בסופו של דבר מתעסק בלנסות לשטוף את הפצע ולא כל כך בדברים האחרים".