למרות שהוא מנסה לשדר עסקים כרגיל על אף החקירות בעניינו, יושב ראש ש"ס אריה דרעי מנהל קרב הישרדות של ממש. עיקר המאבקים שלו הם פנימיים והקלטת שיחה שלו עם יעקב כהן, בנו של נשיא מועצת חכמי התורה הרב שלום כהן – מעידה על הפאניקה בה הוא שרוי. בהקלטה שנעשתה ללא ידיעת דרעי והובאה אמש על ידי עמית סגל ויאיר שרקי במהדורת החדשות, הוא זעם על כהן בעקבות פסגה נדירה שקיים נשיא מועצת חכמי התורה עם הרב שלמה עמאר, הנחשב לדמות עצמאית. "משעמם לו כל היום, הוא חייב לשלוט", נשמע דרעי אומר בהתייחסות לעמאר.

החשיפה מעוררת סערה בתנועת ש"ס ונשאלת השאלה, האם עתידו הפוליטי של דרעי בסכנה? הרב חיים אמסלם, לשעבר ח"כ מטעם ש"ס, עלה לשידור ב"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין בערוץ 12, ואמר: "ההקלטות האלו חמורות יש נגד דרעי מערכה מבית, כשהוא מתבטא ככה וזה יוצא החוצה הוא בצרות צרורות". האם הוא רואה הפיכה של ממש בש"ס? "אני מעריך שמועצת חכמי התורה עשויה לקרוא לו ולומר: 'או שתתנצל בצורה ברורה או שתלך הביתה'. אין להם ברירה אחרת. אני יודע מה קורה מאחורי הקלעים, שום דבר שם לא שקט ורגוע. אין ספק שאריה דרעי הפך מנכס לנטל. הנתון של הסקרים האחרונים מלמד שהוא הבעיה".

אמסלם הכחיש שהוא איש של אלי ישי: "אני לא מזוהה איתו אלא עם ה'עמך' והמסורתיים, אותם 'שקופים' שבורחים מש"ס. אם המפלגה חפצת חיים היא תייצר פלטפורמה ספרדית-מסורתית ותגרוף עשרה מנדטים. בשביל זה צריך להתעלות מעל המחלוקות, כמו שעשו אפילו לדוגמה במפלגות הערביות".

מקורבו של דרעי, ח"כ מיכאל מלכיאלי מש"ס, הגיע לאולפן והגיב לדברים: "אריה דרעי מנהל את העסק, יש בו אמון מוחלט מצד מועצת חכמי התנועה. אין שום פילוגים בש"ס, אנחנו לא מפחדים מבחירות". הרב יעקב כהן מסר בתגובה: "הרב מעולם לא הקליט שיחות טלפון ואף לא יודע איך לעשות זאת. נבדקת האפשרות כי טלפון חלופי ששימש את הרב לפני זמן מה הקליט שיחות באופן אוטומטי, וכשהוחזר למעבדה הוצאו ממנו חומרים באופן כללי והופצו על ידי גורמים עוינים ומרושעים המנסים במזיד לפגוע בתנועה הקדושה".

עוד ב"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין:

 "חדשות הבוקר" עם ניב רסקין, א'-ה', 06:45 בקשת 12