האם אחרי שלוש שנים יאושר לקראת סוף השבוע תקציב מדינה או שצפויה הפתעה דרמטית שתפיל את ממשלת בנט-לפיד? התקציב יונח על שולחן הכנסת מחר (שלישי) לקראת ההצבעה במליאה שצפויה להתקיים ביום חמישי. בקואליציה חוששים מפני חבר כנסת "סורר" מימין או משמאל שיצביע נגד התקציב ובכך יפיל אותו ובעקבותיו גם את הממשלה.

השרה לשוויון חברתי מירב כהן התייחסה לאפשרות הזאת הבוקר. "צריכים להיזהר מלהיות שאננים, זאת הסכנה הגדולה", אמרה השרה לניב רסקין, "מהניסיון שלי בשנים האחרונות הכל אפשרי בפוליטיקה, ולכן לקחנו זמן ספייר ואנחנו בקשר הדוק עם כל חברי הקואליציה. עשינו עבודה מאוד מעמיקה כדי להגיע לרגע הזה כמה שיותר מוכנים. לפיד עובד בזה, עובר בין מפלגה למפלגה ומכבה כל שריפה אפשרית. אנחנו עם היד על הדופק".

"אני מאמינה שהתקציב יעבור והמרוויח הגדול יהיה הציבור בישראל", המשיכה כהן, "לראשונה מזה שלוש וחצי שנים יהיה פה תקציב עם הרבה מאוד רפורמות ובשורות. אנחנו קואליציה עם מגוון מאוד רחב של דעות וכולנו נדרשנו לעשות פשרות כואבות. ניסינו להגיע לנקודת האיזון שבה כל השותפים מרגישים שלמים".

עמית סגל דיווח שאם תראו שאין לכם מספיק אצבעות, תחוקקו חוק שיאפשר דחייה נוספת לאישור התקציב.
"לא מכירה את תוכנית המגירה הזאת, ייתכן שזה המצב אבל אנחנו לא בונים על זה. אנחנו מתכננים עד יום שישי להעביר את התקציב. אסור לנו לקחת סיכונים ולהגיע למצב שאנחנו גוררים את מדינת ישראל לעוד מערכת בחירות. עם כל מגוון הדעות שיש בממשלה, כולם מבינים שמה שאנחנו צריכים כרגע יותר מהכל זאת יציבות".

שמעת את הקלטות שקד, קראת את מה שבנט אומר בשיחות סגורות. הם לא רוצים לקיים את הרוטציה.
"באופן אישי אני מאמינה ביאיר לפיד, אבל יותר חשוב לי לתת יציבות למדינה מאשר שבן אדם כזה או אחר יהיה ראש ממשלה בעוד מספר שנים. בוא נבחן את הקואליציה במבחן המעשים, לא במבחן הקלטות הסתר. בוא נהיה כנים, גם אתה יכול לומר על חבר טוב דברים לא הכי יפים בשיחה שאתה חושב שהיא פרטית".

יש הערכות שאחרי אישור התקציב בנט ושקד יפוצצו את העסק.
"התקציב יותר חשוב ממה שיקרה אחר כך, אם כן תהיה רוטציה או לא תהיה רוטציה. אני לא נביאה, בפוליטיקה יש הרבה בלת"מים, אבל אני כן מאמינה ומקווה שההסכמים יכובדו על ידי כל הצדדים".

עליות המחירים מטורפות. מחיר הדלק עלה, הנדל"ן, המוצרים החד פעמיים. הטירוף הזה לא נעצר. איפה אתם טועים במדיניות שלכם?
"זה מאוד מטריד. בזמן הקצר שהיה לממשלה הזאת לעבוד היא הכניסה לתקציב המדינה הרבה מאוד רפורמות שבאות לתת מענה בדיוק לזה: רפורמה בחקלאות, רפורמה בייבוא שאמורה להוזיל את מוצרי הצריכה, הרפורמה בכשרות וההתחדשות העירונית. שר השיכון, שרת הפנים ושר האוצר בנו תוכנית מהירה שמקווה שתביא לבלימה בעליות המחירים בדיור. נעשה ככל יכולתנו כדי שהמחירים לא ימשיכו לעלות".