העונה ה-17 של ארץ נהדרת תצא הערב לדרך (רביעי, אחרי החדשות, ערוץ 12), ותהיה זו עונת הבחירות השלישית ברציפות. המגיש איל קיציס שחגג אתמול את יום הולדתו ה-51, התארח ב"חדשות הבוקר" ורמז על ההפתעות שמכינים בתוכנית לעונה החדשה.

"אמנם אנחנו מערכת משומנת, אבל תמיד יש את הפחד שזה לא יהיה מספיק טוב", הודה קיציס, "אנחנו עובדים עד השניה האחרונה על פאנצ'ים ומוסיפים דברים מהחדשות של שמונה, כדי שהצופה ירגיש שהתוכנית אקטואלית. אנחנו במתח נוראי, כל הזמן, עד הסוף".

קיציס חשף שכבר בתוכנית הערב נפגוש כמה דמויות חדשות וכמובן, מערכון הפתיחה המסורתי שהשנה עומד להיות חזק במיוחד. "כל פעם המציאות הופכת לאבסורדית וקיצונית יותר, ומה שקשה זה להוסיף עוד מדרגה סאטירית על הקיצוניות שכבר קיימת בחוץ. מצד שני, זו היסטוריה מה שקורה פה. פעם נסתכל ונגיד, 'ואוו, היו שלוש מערכות בחירות בשנה אחת', זה באמת משהו מטורף לגמרי. להיות חלק מהדבר הזה, זה מכניס אנרגיות מסקרנות ומעניינות, אני מת על זה".

קיציס הודה שגם 17 עונות אחרי, הוא עדיין מרגיש המבוגר האחראי בצוות. "הפאנל כבר הפך לשכונה, צריך שיהיה מבוגר אחראי שיאסוף את החלקים האלה שעפים לכל עבר", אמר קיציס, "השחקנים משתחררים משנה לשנה יותר ויותר, אלי פיניש מדאיג אותי השנה. הוא בא ואומר, 'טוב, יאללה, מה קורה, עזוב אותי טקסט, בוא נדבר', שאני מת על זה, אבל מתישהו צריך לאסוף את זה בחזרה".

בשבועות הקרובים רעייתו של קיציס, טלי מורנו, צפויה ללדת בפעם השלישית, ונשאלת השאלה מי יחליף הפעם את קיציס בהגשה. "זה יכול לקרות עוד שבוע, עוד שבועיים, זה יפול על איזושהי תוכנית. הפעם לא דיברנו על המחליף, בגלל שזו לידה שלישית. היינו בסרט הזה פעמיים. אני אוהב שמחליפים אותי, הכי מצחיק אותי כשאחד השחקנים עושה את התפקיד שלי. פרידמן עשה את זה בלידה הראשונה וזה היה מאוד מצחיק, גם אסי כהן עשה חיקוי שלי וממש ציירו לו את קו השיער. נדע עוד שבוע-שבועיים".