מפלס החרדה באזור הכינרת ממשיך לעלות, כשאתמול (שני) התרחשה שם רעידת אדמה נוספת וה-15 בסך הכל בתוך פחות משבוע. אמנם לא מדובר ברעידות בעוצמה גבוהה, אבל רצף האירועים הספיק לאנשי פיקוד העורף להורות כבר על פינויים של שבעה מבנים באזור, כשרבים מהתושבים מתגוררים במבנים שאינם מחוזקים מספיק, למקרה שתתרחש באזור רעידה בעוצמה גבוהה יותר.

"אנחנו לא ישנים בלילה", סיפרה יפית אברג'יל, תושבת טבריה המתגוררת בבניין שנסדק לאחר הרעידות. "אחת מרעידות האדמה הייתה בשעת לילה והילדים שלי פשוט איבדו את זה, בכו ונלחצו. הילדים ישנים איתנו מהפחד, יש פלאשבקים של מלחמה. כל הקירות בבית מלאים סדקים, מפחדים שיקרה אסון". למרות החרדה אותה היא מתארת, הבהירה יפית כי היא ובני משפחתה לא מתכוונים לעזוב את ביתם לאור המצב. "נולדתי, גדלתי וחונכתי כאן. אני מגדלת פה את ארבעת ילדיי, יש בבעלותי עסק 'יפית הליצנית' כבר 17 שנה ואני לא מתכוונת להיכנע ולעזוב. אנחנו מקווים שהמדינה תהיה איתנו ותעזור לחזק את המבנים".

נציג פיקוד העורף דיבר בשידור והנחה את התושבים באזור לחזק רהיטים, חפצים ולחלק תפקידים בין בני המשפחה, לקראת האפשרות של רעידת אדמה נוספת. ראש עיריית טבריה, יוסי בן דוד, הבהיר כי האחריות היא של ממשלת ישראל ואמר: "3 אחוזים מהמבנים בעיר חוזקו אבל אין עוד כסף. שר הבינוי והשיכון צריך להחליט עכשיו, עדיף להשקיע מיליארד שקלים לפני שיהיה מאוחר מדי, הטכנולוגיה קיימת. השאלה פה היא לא אם תהיה רעידת אדמה, אלא מתי".

"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין: ראשון עד חמישי ב-06:15 בקשת, ערוץ 12