הממשלה צפויה להכריע היום (שני) האם אחרי יום העצמאות תהיה פתיחה, ולו חלקית, של מערכת החינוך, כשבמרכז הדילמה נמצאת השאלה שמעסיקה גורמי רפואה רבים בארץ ובעולם: האם ילדים בכלל מדבקים בקורונה?

פרופ' ארנון אפק, המשנה למנכ"ל בית החולים שיבא, הסביר ב"חדשות הבוקר": "יש עוד כל כך הרבה דברים שאנחנו לא יודעים על נגיף הקורונה, לדוגמה עד כמה ילדים מדבקים. אנחנו הולכים לפי מודל השפעת, אבל יכול להיות שהקורונה שונה לגמרי. אין עוד ידע מדעי, אבל לפי התחושה זה שונה לחלוטין משפעת. נצטרך ללמוד ולדעת את זה, כי זה ישפיע על חיינו ועל פתיחת מערכת החינוך".

נלי גיא, אבא של אריק בן הארבע שחלה בקורונה, סיפר כי בנו פגש אנשים רבים בימים שלפני אבחון המחלה, אך למרבה הפלא איש מהם לא נדבק. "היה לו חום מאוד קל, התקשרנו למד"א ולקופת חולים מכבי והיה שם קצת בלגן. חמישה ימים אחרי שהיה לו חום באו ובדקו אותו ויומיים אחרי קיבלנו את התוצאות. בשבוע הזה פגשנו אנשים, הוא שיחק עם בני הדודים שלו. נאלצנו לעשות להם שיחות טלפון ולהגיד, 'כנסו הביתה לשבועיים'. זה היה החלק הכי פחות נעים בכל הסיפור הזה, אבל מסתבר שאף אחד מהם לא נדבק. אפילו אנחנו ההורים יצאנו שליליים ואנחנו ישנים איתו, אוכלים איתו וחולקים איתו הכל".

מה גרם לכם לחשוד שאריק חלה בקורונה?
"הורה בגן של אריק הוא חולה מספר 40, ככה שהכניסו את כל הגן לבידוד. עם זאת, לתחושתנו סיכוי קלוש שאריק נדבק ממנו, כי החולה הזה לא הדביק אפילו את אשתו ואת בתו. יש הרבה סימני שאלה. יומיים לפני אריק לבת שלי היה חום, אבל היא יצאה שלילית בבדיקה. יכול להיות בכלל שאנחנו הדבקנו אותו".

מה שלום אריק היום?
"אריק בסדר. כהורים לילדים קטנים אנחנו מכירים הרבה מחלות חורף, ילד יכול להיות אפילו שבוע עם חום. במחלה הזאת הוא היה רק ארבע שעות עם חום נמוך וקם בבוקר כמו חדש. לתחושתי יש עוד הורים שלילד שלהם היה חום והם אפילו לא ידעו שהוא חלה. הרוב המוחלט של חולי הקורונה או שלא יודעים שחלו או שעוברים משהו מאוד חלש ומהיר. זאת צפירת הרגעה, ראינו שהחיה לא כל כך מפחידה".