לאחר שבשבוע שעבר הסטודנטית בר לביא נחשפה בפנים גלויות, וסיפרה בראיון ל"חדשות הבוקר" בערוץ 12 על תלונת האונס שהגישה וההשלכות הנלוות, הגיעה היום היועצת המשפטית של אוניברסיטת תל אביב לאולפן התכנית, כדי להגיב לדברים.

"ברגע הגשת התלונה הפרדנו בין המתלוננת לבין הסטודנט עליו התלוננה", התייחסה עו"ד קרן רפלנסקי אלעד, למצב בו נאלצה המתלוננת לעזוב את עבודתה במעבדת האוניברסיטה, לאחר שאותו חשוד לא הושעה. "דיווחנו ליועץ המשפטי לממשלה על המקרה, בהתאם לחוק. זימנו את אותו סטודנט לשיחה ביום התלונה, כשבהמשך היום קיבלנו הוראה מהיועץ לעצור את התהליך, מאחר ונפתחה חקירה בנושא ואלו הנהלים".

היועצת המשפטית של האוניברסיטה נדרשה להתייחס למצב עליו סיפרה המתלוננת, שלדבריה מפחדת להיתקל בסטודנט עליו התלוננה וכל שיגרת היום שלה השתבשה. "חיכינו לעמדת המשטרה, מהפרקליטות נמסר לנו שאותו חשוד שוחרר ללא כל תנאים מגבילים, כך שהוא לא מסוכן לציבור. אנחנו לא רוצים לחיות במקום שבו לא בודקים את הדברים וממתינים להחלטת הפרקליטות". היום, צפוי להתקיים דיון בכנסת בנושא הטיפול של מוסדות אקדמיים בתלונות על הטרדות מיניות ומקרי אונס.

עו"ד רוני אלוני סדובניק, המצייגת את המתלוננת בר לביא, מסרה בתגובה לדברים: "הסטודנטית התלוננה בחודש אוגוסט על אונס במעונות הסטודנטים ולא על הטרדה מינית, יחי ההבדל הקטן. לנציבה באוניברסיטה לקח בדיוק שעתיים לגבות את גרסתה של בר ועוד שעתיים לגבות את גרסת החשוד באונס. מאז, האוניברסיטה לא עשתה שום דבר נוסף במשך ארבעה חודשים. הנציבה שומרת לעצמה את גרסתו של החשוד ואנחנו תמהות מדוע היא עושה כך, מה יש לאוניברסיטה להסתיר? נציגת האוניברסיטה לא ענתה לשאלה כמה זמן לאחר התלונה התקבלה הוראת היועמ"ש לא להמשיך בירור, שכבר בוודאי הסתיים, ומה נעשה בכל הזמן הארוך עד לתשובתו. בכל מקרה, אינני מאמינה שהיועמ"ש הורה לאוניברסיטה לשאיר את החשוד בתפקידו כמורה בעל סמכות כלפיי סטודנטיות. הוא אולי הורה לא להמשיך בבירור כדי לא לחבל בחקירה. אלו שני דברים שונים בתכלית, כפי שאין לעלות על הדעת שמורה החשוד בתקיפה מינית של תלמידות ישאר בתפקידו עד שיוחלט על הגשת כתב אישום, כך גם אנחנו מצפות שהמוסדות האקדמיים ירחיקו מיידית את החשוד מציבור תלמידותיו, ויפה שעה אחת קודם. ניסיונות האוניברסיטה לטייח את התנהלותה הרשלנית פוגעים במתלוננת. טוב הייתה עושה האוניברסיטה אם הייתה מתקנת את המצב ומרחיקה את החשוד מציבור התלמידות לפחות עד תום החקירה".

עוד ב"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין:

 "חדשות הבוקר" עם ניב רסקין, א'-ה', 07:00 בקשת 12