רגע לפני גיוסו לצה"ל דביר אדרי בן ה-19, בחור צעיר, בריא וספורטיבי, קיבל את מנת החיסון השנייה נגד הקורונה. כעבור כמה שעות התחיל להרגיש שלא בטוב ומצבו הדרדר עד כדי כך שהוא אושפז בטיפול נמרץ במצב קשה.

"12 עד 14 שעות עברו מאז שדביר התחסן בחיסון השני ועד שהתחיל להרגיש לא טוב", תיארה אמו, הילה אדרי, בשיחה עם ניב רסקין ב"חדשות הבוקר", "כולנו במשפחה התחסנו בחיסון השני והרגשנו לא טוב, אז חשבנו שכמו שזה עבר לנו - זה יעבור גם לו. הוא גם חשב שזה עניין זמני שיעבור".

"עבר יום ועוד יום והוא קיבל משככי כאבים כמו אדוויל ואקמול. בכל פעם שהוא לקח כדור זה השתפר, אבל כשהכדור פג - הכאבים חזרו", סיפרה אדרי, "הוא חש בתעוקה וחוסר יכולת להכניס אוויר. ביום ראשון כבר הרגיש רע מאוד, איבד את צבע הפנים ולא יכול היה לעלות במדרגות. הוא אמר לי, 'אמא, את לא יודעת איך אני מרגיש, אני לא יכול יותר'. החלטנו לפנות אותו. עשו לו בדיקת אק"ג ובדיקת דם וגילו ישר שיש משהו לא טוב. האק"ג יצא לא תקין והבדיקה הסרולוגית יצאה גבוהה מאוד, כשהיא צריכה לצאת שלילית".

צעיר שחוסן בפעם השנייה אושפז במצב קשה (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12)
דביר אדרי | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12

בבית החולים איבחנו הרופאים כי אדרי סובל מדלקת בשריר הלב: "הקרדיולוג עשה לו מהר מאוד אולטרה סאונד ועלה על האבחנה כי מדובר בדלקת בשריר הלב. דביר לא סבל לפני כן משום דבר, שום מחלת רקע, להפך. הוא לפני גיוס לצבא, בכושר ועבד במאפייה. במשך ימים ולילות הוא הרים מגשים של לחמים".

הרופאים מוצאים קשר ישיר בין מה שקרה לו לבין החיסון?
"אף אחד לא מוכן להכריז בקול על קשר ישיר, אבל דביר התחסן בבוקר והקושי התחיל שעות אחר כך. רופא אחד אמר שהגיעו אנשים עם כאבים, אבל רק כמה ימים אחר כך. הרופאה במחלקה אמרה שכנראה אין שום קשר, אבל דביר היה ילד בריא ובכושר".

ובכל זאת, יש מסר שחשוב לך להעביר למרות מה שקרה לדביר.
"החיסונים הם הדרך היחידה לצאת מהמצב הלאומי הלא טוב הזה שנקרא תקופת הקורונה. כדי לחזור לקשר חברתי וללכת לחבק את סבא וסבתא, אפשר לעשות את זה רק בעזרת חיסון. אצלנו הייתה תקלה ואנחנו מקווים שיעזרו לנו עם התקלה הזאת, זאת תקלה קשה בשביל דביר, אבל אין הרבה מקרים כמו של דביר".

באפליקציית איזי ריכזו את כל המקומות בהם תוכלו להתחסן נגד קורונה: