נגיף הקורונה ממשיך להתפשט ברחבי העולם ולגבות קורבנות, כשנכון לרגע זה 14,380 בני אדם נדבקו בנגיף ו-304 חולים מתו כתוצאה ממנו. הבוקר (ראשון) יכנס ראש הממשלה בנימין נתניהו דיון חירום בנוגע להתמודדות עם הנגיף, כשבמשרד הבריאות מעריכים שזה רק עניין של זמן עד שהוא יגיע לישראל.

שי שיאוצ'י, המכונה "איציק הסיני", דיווח ב"חדשות הבוקר" מביתו שבעיר בייג'ינג: "אני נמצא בבידוד בביתי, טיפה מיואש כי כבר כמה ימים שלא יצאתי מהבית", סיפר שיאוצ'י, "אנחנו מחכים שתקופת הדגירה תעבור ואז נחזור לשגרה. אנשים בפאניקה, אני חושב שזה מוגזם מדי. בבייג'ינג יש 168 אנשים שנדבקו, זה מעט ביחס לאוכלוסיה פה שהיא 22 מיליון איש".

לדברי שיאוצ'י, רחובות בייג'ינג ריקים כמעט: "כשאני יוצא לרחוב אני רואה מעט אנשים, והאנשים שכן יוצאים שמים מסכות. הלכתי לבית המרקחת כדי לקנות מסכות, מותר לי לקנות שתיים בלבד. הלכתי פעם אחת לסופר וראיתי אנשים שקונים דברים, אבל כולם היו עם מסכות. אני חושב שיש צורך להרגיע טיפה את האנשים, דיברו אולי על לסגור את העיר בייג'ינג ואני חושב שזה נכון שלא עשו את זה עד עכשיו".

עופר דקל, איש עסקים ישראלי שנצור עם בני משפחתו בביתם שבעיר ווהאן בה התגלה לראשונה הנגיף, סיפר על החשש לצאת מהבית: "אנחנו כבר 11 יום בעוצר, לא יכולים לצאת. הילדים מטפסים על הקירות", תיאר דקל, "אנחנו נמצאים ממש במרכז, במקום שבו המחלה פרצה, נצורים. אין אפשרות להיכנס ולא לצאת. אנשים מפחדים לצאת מהבית".

"לפני יומיים הייתה הפסקת חשמל בבית, הלכתי להרים את השאלטרים, אבל הכל היה נראה בסדר", סיפר דקל, "החסרתי פעימה, כי אם אין לי חשמל בבית זאת בעיה, ואני לא יכול לצאת החוצה. אין לנו ציוד מגן. אני יכול לבקש שיבואו לתקן, אבל אני לא מכניס אף אחד הביתה. אני מעדיף להישאר בחושך מאשר להכניס מישהו הביתה. למזלנו אחרי עשר דקות החשמל חזר".

איך אתם מסתדרים מבחינת מזון?
"לשמחתי התארגנתי למזון לשבועיים לפחות. אשתי בשלנית נהדרת ואנחנו מסתדרים. הילדים רבים, משחקים ואנחנו מעסיקים אותם דרך חינוך מרחוק. הדבר הכי מפחיד פה זה שיהיה לך חום. אם החום הוא מעל 37.4 אתה חייב לדווח. כל יום בצהריים אנחנו צריכים לדווח מי חולה בבית ומי לא חולה, לכמה אנשים יש חום. לי היה חום בהתחלה, אבל לשמחתי הוא עבר".