על המסלול הבטוח לבחירות: ההתכתשות בין סיעות כחול לבן והליכוד נמשכת. אחרי ששר הביטחון וראש הממשלה החליפי, בני גנץ, הודיע כי יקים ועדת בדיקה ממשלתית לפרשת הצוללות והאיום מנגד מצד השר לביטחון פנים אמיר אוחנה כי יקים ועדת בדיקה לפרשת המימד החמישי שנקשרה בשמו של גנץ, נראה כי התפרקות הממשלה היא עניין כמעט ודאי.

הבוקר (שני) בראיון לניב רסקין ב"חדשות הבוקר", שר המודיעין וחבר הליכוד, אלי כהן, קרא לגנץ לוותר על הרוטציה ולהתנער משר המשפטים אבי ניסנקורן שהמתיחות בינו לבין גנץ הולכת וגוברת. "גנץ פועל בשלומיאליות ומתוך לחץ", קבע השר כהן, "הייתי אומר לגנץ - תשתחרר מהכבלים של ניסנקורן, תוותר על הרוטציה ותישאר כשר ביטחון בממשלה. ההתנהגות של גנץ מוכיחה שהוא לא מתאים להיות ראש ממשלה".

"במהלך החצי שנה האחרונה גנץ חזר ואמר שצריך להתעסק עכשיו רק בקורונה. עוד הוא אמר בראיון שאין מקום לבוא ולפתוח בוועדת חקירה לצוללות", הזכיר השר כהן, "אז מה השתנה? אותה ועדת בדיקה צריכה להיות מאושרת בממשלה לפי סעיף 8א', ברור שהיא לא תאושר. הוא מקים ועדה בלי שיניים".

אתה קורא לו לוותר על הרוטציה, אבל אתם חתמתם איתו והתחייבתם לזה.
"המפלגה של גנץ מתפוררת. אסף זמיר מתפטר מהממשלה, מיקי חיימוביץ' מפגינה, ניסנקורן לא מגיע לישיבת הממשלה. גנץ לא שולט במפלגה. מזכיר שבאותו ראיון הוא אמר שאם הוא יחליט על המלצה לוועדת חקירה - פניו לבחירות, אז כנראה שהוא מוביל לבחירות וזאת במקום להתעסק בקורונה שהיא הדבר החשוב".

גם אתם בליכוד מכוונים לבחירות, אחרת מה הסיבה שלא העברתם תקציב לשנת 2021?
"צריך להעביר את תקציב 2021, אבל אי אפשר להמשיך ולנהל ככה ממשלה. בחודש יולי אמרנו - בואו נעביר את תקציב 2020, תוך ארבעה שבועות נאשר בממשלה את תקציב 2021 ולאחר מכן בחקיקה בכנסת. מזכיר שגנץ וכחול לבן באו לממשלה בטענה שהם רוצים לטפל בקורונה, אבל מתיק הבריאות הם ברחו כמו מאש".

מתי להערכתך יתקיימו הבחירות החדשות?
"להערכתי אנחנו מדברים על בין מרץ ליוני בשנה הבאה. כל זמן שכחול לבן מתרסקת בסקרים, הם מגיעים עם איומי סרק בנושא התקציב והוועדה. צריך שיהיה ראש ממשלה אחד. השיטה של ראש ממשלה וראש ממשלה חליפי לא עובדת".