ביום שני, משפחת שחף נסעה לטייל כשלפתע רכב שחצה את הצומת באדום נכנס בהם בעוצמה, וגרם לרכב להתהפך שוב ושוב. במזל גדול - בני המשפחה נשארו בחיים. אב המשפחה יוסף ובנו ספגו מכות יבשות והאם, מלי, שברה מספר צלעות וחוליות.

בראיון ל"חדשות הבוקר" מבית החולים בילינסון יוסף ומלי סיפרו על אותה תאונה קשה. "ביום שני בבוקר הבן שלי אמר לי 'אבא בוא נצא להתאוורר' אחרי תקופה ארוכה שלא יצאנו מהבית. אני ואשתי לא יצאנו מתחילת הקורונה לטייל, הקפדנו מאוד על הנהלים והכללים. אמרנו לעצמנו 'יום בהיר ונעים, נצא לטייל לאזור חוף הים בנחשונים'. התארגנו ויצאנו".

באיזה רגע אתה מבין שמשהו חריג נכנס לשדה הראייה שלך ושמשהו הולך לקרות?
"הגענו לרמזורים של צומת מורשה וראיתי שהרמזור ירוק והתנועה זורמת. המשכתי לנסוע כרגיל ושתי שניות לפני ההתנגשות ראיתי רכב לבן דוהר, בנתיב והתפלאתי איך הוא נכנס מכיוון מערב למזרח ולא עוצר ברמזור".

מה עובר בראש בשניות האלה? מה עושים?
"אני אומר לעצמי שאם אתחיל להאט תהיה תאונת שרשרת מאחורי כי אף אחד לא צופה שמישהו יאט ברמזור ירוק כשנוסעים ישר. חשבתי שאולי אספיק לחלוף ואז הרכב יהיה מאחורי - זה עניין של שתי שניות מהרגע שראיתי את הרכב עד להתנגשות. זה מעט זמן והתגובה הייתה להמשיך בנסיעה ולא לעצור".

תאונת הדרכים הקשה שהסתיימה בנס  (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12)
"ראיתי רכב לבן דוהר בנתיב והתפלאתי איך הוא נכנס מכיוון מערב למזרח ולא עוצר ברמזור" | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12

"לפתע הרגשתי חבטה איומה והרכב התחיל להסתחרר. אני רוצה לציין שהאחיזה הנכונה בהגה וההצמדות לכיסא הביאה לזה שלא ספגתי פגיעות חמורות. אני והבן שלי נצמדנו לכיסאות והחזקנו עד שהרכב נעצר בהתהפכות".

יוסי שיתף בחששות לחיי משפחתו באותו רגע: "החשש זה מה קורה למשפחה. מי שהתאושש ראשון זה הבן שלי שאמר לי 'אבא הכל בסדר?', שאלתי אותו אם הוא בסדר והוא ענה שכן. אז פניתי לאשתי והיא ענתה לי. אז הבנתי שכולנו בהכרה מלאה".

מה הציל אתכם?
"מה שהציל אותנו זה קודם כל חגירת חגורת הבטיחות - חייבים להקפיד על זה ולא משנה אם זה בעיר או לא בעיר. אני רוצה להעביר מסר לכל הנהגים - מי שרואה את הסרטון יכול להבין שהחגורה מצילה חיים אדם. דבר שני זה אחיזה נכונה של ההגה".