הקורונה משתוללת ובקבינט נערכים להטלת מגבלות חדשות: מעל 6,000 נדבקים אומתו ביממה האחרונה, כמעט 400 חולים במצב קשה. בניסיון אחרון למנוע סגר בחגים, קבינט הקורונה יתכנס היום (רביעי) כדי לאשר עוד הגבלות.

בין ההגבלות החדשות שנבחנות: תו ירוק שיחול על כל ענפי המשק החל מגיל שלוש, כולל מסעדות, בתי מלון ואירועי תרבות וספורט, התקהלויות באירועים פרטיים: במקומות סגורים - עד 50 איש, במרחבים פתוחים - עד 100 איש, כשהכניסה עבור לא מחוסנים מעל גיל 12 תתאפשר רק אחרי בדיקת קורונה במימון פרטי.

באופוזיציה מבקרים את התנהלות הממשלה וטוענים כי במשך חודשים ארוכים, לא עשתה דבר כדי למנוע את הגל הרביעי. בשיחה עם ניב רסקין ב"חדשות הבוקר" אמר חבר הכנסת מהליכוד יואב קיש, סגן שר הבריאות לשעבר: "בחודשיים האחרונים הממשלה לא עשתה שום דבר. גחלים רוחשות צריך לכבות בזמן, לא כשיש להבה בוערת - ולצערי הגענו ללהבה בוערת. מה שהם עושים עכשיו זה מעט מדי, מאוחר מדי".

"קצב ההכפלה הוא בן שבוע לעשרה ימים. ה-R עומד באופן יציב על 1.3, מספר מאוד גבוה", המשיך קיש, "המלצות בכירי משרד הבריאות לא מתקבלות בקבינט. הם לא עושים שום דבר ולא מקבלים החלטות".

להזכירך, בתקופתכם היו שלושה סגרים.
"יש הבדל עצום. אנחנו נלחמנו במגיפה בשלושה סגרים כשלא היו חיסונים בכלל. החיסונים הם גיים צ'יינג'ר. אני מברך ומחזק את המאמץ של הממשלה לחסן חיסון שלישי ולדאוג לחסן את האוכלוסייה שעוד לא התחסנה, זה הכרחי וצריך לעשות את זה בכל הכוח וכמה שיותר מהר - הטענה כלפי הממשלה הנוכחית היא שבתקופה האחרונה הם לא עשו כלום מלבד עידוד החיסונים. הם היו צריכים לפעול".

מה היו צריכים לעשות שלא עשו?
"כבר חודש פלוס שאני צועק - תסגרו את תחנת הרכבת של היוצאים מנתב"ג. אנשים שחייבים בבידוד נוחתים, הולכים לתחבורה הציבורית, נכנסים לרכבת ומתפזרים בכל הארץ. למה לא סוגרים את התחנה? הם צריכים להתפזר באופן פרטי. שרת התחבורה ענתה לי, זו דמוקרטיה'. אם זאת התפיסה של הממשלה הזו, הם טעו קשות".

לא היה צריך לטפל בנתב"ג לפני כמה חודשים? הווריאנט כבר פה.
"אנחנו כן סגרנו את הרכבת. עכשיו המגפה משתוללת, אלפים נדבקים ואנשים מתים. אני לא מוכן להכיל את זה. הממשלה לקחה הימור כשלא עשתה כלום מההתחלה חוץ מהחיסונים, ופה הכאב הגדול. שרים אומרים בעצמם בקבינט - 'נרדמנו בשמירה'. לא יכול להיות שהם לא מקבלים את החלטות בכירי מערכת הבריאות ודוחפים אותם הצידה. אחר כך הם מתפלאים למה הציבור לא אוהב כשאומרים לו שמכילים מתים. ככה לא מתמודדים עם מגפה".