שנת הלימודים תשפ"ב נפתחה הבוקר (רביעי) תחת מגבלות הקורונה, כש-2.4 מיליון תלמידים שבו לספסל הלימודים. נכון לשעה זו 91 אלף תלמידים ו-4,213 מורים נמצאים בבידוד, כש-150 אלף תלמידים נוספים לא יתייצבו היום במוסדות החינוך כיוון שאין 70% מחוסנים בכיתתם וילמדו בינתיים דרך הזום.

מנכ"ל משרד החינוך, יגאל סלוביק, התייחס ב"חדשות הבוקר" למבצע בדיקות התלמידים הכלל ארצי ולתלונות מנהלי בתי הספר שלא קיבלו את מספר הבדיקות הנדרש. "שני מיליון בדיקות הגיעו לשטח והילדים נבדקו. זה נכון שיש כאלה שהיו צריכים יותר. מיד אחרי סוכות נעשה מבצע נוסף בהנחיית ראש הממשלה", הודיע סלוביק.

"הילדים נבדקו וקיבלנו רשמים ממקומות רבים. בכפר אום בטין שבפזורה הבדואית 27 תלמידים נמצאו מאומתים בגלל בדיקות האנטיגן האלה. זה הישג מצויין", טען מנכ"ל משרד החינוך.

37 אלף אנשי צוות חינוכי, כ-20% מכלל עובדי מערכת החינוך, עדיין לא מחוסנים. חלקם לא יתייצבו הבוקר לעבודה בשל סירובם להיבדק. "רוב המורים כן יגיעו לבתי הספר אחרי בדיקות. אתמול עד השעות הקטנות של הלילה עסקנו יחד עם יפה בן דוד ורן ארז בהיכן ניתן לבצע בדיקות מהירות למורים והפננו אותם לשם", סיפר סלוביק.

"ידוע לנו על בית ספר אחד ברחובות שבו המורים מסרבים להיבדק ולהתחסן. ראש העיר קיבל הכרעה לסגור את בית הספר הזה ונתנו מענים ופתרונות לילדים שלומדים באותו בית הספר, כ-70 תלמידים במספר", סיפר מנכ"ל משרד החינוך. "נפעל על מנת להגביר את החיסונים בבתי הספר לילדים בגילאי 12 עד 18 וכמובן גם בקרב צוותי ההוראה. כבר היום למעלה מ-50 בתי ספר יחסנו בתוך בתי הספר".

רן ארז, יו"ר ארגון המורים העל-יסודיים, התייחס גם הוא לנושא החיסונים. "אני אופטימי. קרוב ל-90% מהמורים העל-יסודיים מחוסנים, האחרים יעשו בדיקות. 80% מתלמידי התיכון מחוסנים, בחטיבות הביניים כ-50%", עידכן ארז במספרים, "אנחנו רואים כל הזמן גלים של תלמידים שמתחסנים, אני צופה לטוב".

אחרי שקבינט הקורונה החליט להחיל את התו הירוק על המורים כתנאי כניסה לבתי הספר, ארז קרא להחיל את אותו התנאי גם על התלמידים. "אנחנו דורשים שהגזירה הזאת תחול גם על התלמידים. אין שום היגיון לדרוש ממורה בגילו להיכנס לכיתה, בעוד שתלמידיו לא יהיו מחוסנים", הסביר ארז, "תלמיד בן 16 בחינוך העל-יסודי יכול להדביק לא פחות מאשר מורה. אין סיבה שהוא לא יהיה מחוסן ושלא שייבדק".

"קבינט הקורונה החליט שמקבלי שירות צריכים להיות בעלי תו ירוק, כמו גם נותני השירות. בבתי הספר לעומת זאת, נותני השירות הם בעלי תו ירוק ואלה שצריכים לקבל מהם את השירות אינם עם תו ירוק".