המשבר בין כחול לבן לליכוד הולך ומעמיק, כשבמפלגתו של שר הביטחון בני גנץ מאיימים כי אם לא תהיה התקדמות משמעותית בהכנת התקציב לשנת 2021, כחול לבן תפרק את השותפות ותפיל את הממשלה.

שר החקלאות וחבר כחול לבן, אלון שוסטר, הסביר מה גרם לכחול לבן לאבד את הסבלנות. "יש אי-סימטריה בולט. יש רק צד אחד שמחוייב להסכם, אנחנו, שחושבים שצריך לכבד את החוק שחוקקנו ביחד וכמובן לעמוד בהתחייבות לאזרחים", פירט השר שוסטר, "הצד האחר בראשות ראש הממשלה מתנהג כאילו הוא לוקח את אזרחי ישראל בני ערובה. לא נאפשר את זה".

"שמעתי אתמול את חיים ביבס ממרכז השלטון המקומי, איש ליכוד, מבהיר שזה ברור מאליו שצריך מיד תקציב לשנת 2021", המשיך שר החקלאות, "אין מי שחושב אחרת. צריך ממשלה מתפקדת שבוחרת את בכיריה ושמקיימת ועדת שרים לחקיקה, זה ברור מאליו".

שוסטר הזהיר מפני פירוק הממשלה אם לא יוגש תקציב: "התקציב הוא קו אדום. אם לא נראה את ראש הממשלה הולך לטובת אזרחי ישראל, ננקוט בשלל אמצעים, בתוך הממשלה וגם בכנסת. לא נצא מחפירות חיינו, אנחנו לא זזים. חצי ממשלה איתנו. יש לנו ארסנל רחב מאוד, נמצה את כל הדרכים בפרלמנט ובממשלה כדי להביא לממשלה יציבה".

אתה סומך על המילה של ראש הממשלה נתניהו?
"על מילתו יש לי בעיה לסמוך, אבל אני כן סומך על כישוריו. יש לו כישורים טובים מאוד ומקווה שהחלק באישיותו שמסוגל לבצע את המהלכים הנכונים למען מדינת ישראל יבוא לידי ביטוי בשבועיים הקרובים".

מדוע לא תמכתם אתמול בוועדת חקירה לצוללות? העניין הזה עמד במוקד הבטחותיכם לבוחרים.
"הודענו שלא נתמוך אבל גם לא נתנגד. לא השתתפנו בהצבעה הזו, אבל אנחנו הולכים לבדוק את הנושא החמור הזה באמצעות ועדת חקירה במשרד הביטחון. אנחנו סומכים על היועץ המשפטי ובמידה והנושא יבוא לידי ביטוי בבית המשפט הגבוה לצדק, נקבל את פסיקתו. אנחנו נותנים שבועיים של אשראי לראש הממשלה כדי שיעשה את מה שצריך".