זאב אלקין מחזיק בממשלה החדשה בתארים רבים - שר הבינוי והשיכון, שר ירושלים ומורשת והשר המקשר בין הממשלה לכנסת, אבל היו לא מעט רגעים במהלך השבועות האחרונים, במהלכם התנהל המשא ומתן להקמת ממשלת בנט-לפיד, שהיה נדמה לראשי גוש השינוי כי ייתכן שזאב אלקין בכלל לא איתם ויערוק ברגע האמת למחנה השני.

אחרי שתיקה ממושכת, שוחח אלקין הבוקר עם ניב רסקין ב"חדשות הבוקר" והתייחס לשאלה האם באמת התלבט והתחבט באשר לכניסה לממשלה החדשה שמורכבת ממפלגות כמו רע"ם ומרצ. "זאת ממשלה לא פשוטה, היא מורכבת", הודה אלקין, "עם זאת, האלטרנטיבה הייתה ללכת לבחירות חמישיות, שישיות, שביעיות ושמיניות, חוסר יציבות במדינת ישראל שאזרחיה היו משלמים מחירים עצומים".

"דעותיי לא השתנו. הייתי איש ימין, נשארתי איש ימין ואמשיך להיות איש ימין", אמר אלקין, "אני מגיע לתפקידים שאני ממלא מתוך האידיאולוגיה שאני מאמין בה. תקווה חדשה היא מפלגת מרכז-ימין וככזאת היא נאבקה במשא ומתן הקואליציוני על לא מעט נושאים אידיאולוגיים שחשובים לימין. בתחום המשפטי הפתענו רבים כשהגענו להסכמות על הרפורמה לפיצול תפקיד היועץ המשפטי לממשלה. אף אחד לא האמין שזה אפשרי, וזה מופיע בהסכמים הקואליציוניים".

למה שתקת בשבועות האחרונים?
"עברתי משאים ומתנים קואליציוניים רבים, באתי לתפקיד הזה עם ניסיון והייתי ראש צוות המשא ומתן של המפלגה שלנו, תקווה חדשה. בזמן משא ומתן קואליציוני עדיף לדבר בחדר המשא ומתן ולא בתקשורת, דיבורים בתקשורת רק מפריעים. גזרתי על עצמי שתיקה".

נציג תקווה חדשה, ח"כ זאב אלקין, בכפר המכביה (צילום: מרים אלסטר, פלאש/90 )
"האלטרנטיבה הייתה ללכת לבחירות חמישיות, שישיות, שביעיות ושמיניות". זאב אלקין | צילום: מרים אלסטר, פלאש/90

האם ממשלה כל כך מורכבת תצליח לתפקד?
"לקחתי על עצמי לפי בקשתם של ראש הממשלה וראש הממשלה החליפי את האחריות להיות שר מקשר ולנסות להדביק ביחד את החלקים השונים של הממשלה הזאת. זה יהיה לא פשוט, אני לא משלה את עצמי. זה לא נכון להגיד שהכל יהיה פה על מי מנוחות, הדרך הזאת מורכבת - אבל היא אפשרית. הצלחנו להקים ממשלה ומאמין שנצליח להעביר תקציב ולהביא יציבות ושקט לאזרחי מדינת ישראל. הלכנו בדרך הנכונה".

זו לא אמירה בעייתית מצד ראש ממשלה, שמבקש מהשרים לא לעסוק בנושאים אידיאולוגיים?
"בנימין נתניהו, שהיה ראש ממשלה עד לפני דקה, ישב בממשלה עם מפלגת כחול לבן ודיבר על הפערים האידיאולוגיים הגדולים מאוד. בממשלות קודמות הוא ישב עם אהוד ברק ומפלגת העבודה ועם יאיר לפיד ויש עתיד. הדיבורים האלה שלא יכולה להתקיים ממשלה עם עמדות שונות בתוכה, מוזר לשמוע את זה מנתניהו שהרכיב ממשלות כאלה פעם אחר פעם. זה נכון שיש עמדות שונות בתוך הממשלה, אבל גם הרבה דברים שאנחנו יכולים להתאחד סביבם".

לקחת את ההימור הפוליטי הכי גדול של החיים שלך, עזבת את הליכוד, עברת לתקווה חדשה והצלחתם להדיח את נתניהו. היה רגע שאמרת לעצמך, 'עשיתי את זה'?
"לא, לא הרגשתי אופוריה, גם לא ביום הקמת הממשלה. הרגשתי תחושת אחריות עצומה שאנחנו לוקחים על עצמנו, ובתחושה הזאת אני פועל בימים האלה. כמפלגה עמדנו בכל מה שהבטחנו לבוחר והבאנו את השינוי שהבטחנו. נאבקנו על הדעות שלנו והן נכנסו לתוכנית הממשלה החדשה. נמשיך להיאבק וללכת בדרך הזאת. הוכחנו שאפשר להיות מנהיג מפלגה כמו גדעון סער, שעמד במילה שלו ולא זז לא ימינה ולא שמאלה".

מה התוכניות שלך קדימה?
"אתמול עשיתי את טקס החילופין בשני המשרדים והיום יש לי יום עבודה מלא במשרד השיכון. אני מופקד על נושא הדיור. מחירי הדיור תכף יעלו כי יש הרבה פחות התחלות בנייה ממה שהיה בשנים קודמות. אנחנו במקום הכי גרוע ב-OECD בכמות המשכורות שזוג צעיר צריך להרוויח כדי לקנות כאן דירה. כולם סובלים מזה - חילונים ודתיים, יהודים וערבים, ימנים ושמאלנים. זאת רק דוגמה אחת לתחומים שסבלו מחוסר היציבות במדינה, מקווה שנשים לזה סוף".