בצאת הצום דיווחה משטרת ישראל כי חילקה במהלך יום כיפור 3,922 דוחות לאזרחים בגין הפרת מגבלות הסגר, והבוקר (שלישי) הודיעה כי בכוונתה להדק את הסגר ולהחמיר את אכיפת המגבלות.

"יש כוונה לעשות בדיקות מחמירות במחסומים, נעצור לא מעט כלי רכב", הודיע סנ"צ גלעד בהט, ראש מדור חקירות במשטרה האמון על האכיפה, "כמובן, זה תלוי גם בעומסי התנועה. אם היינו יכולים היינו בודקים כל אחד שיוצא, אבל כיוון שיש עומסי תנועה, נעשה זאת בצורה שתאפשר לאנשים להגיע לעבודה בזמן סביר. אם אנשים ייצאו רק לצורך מה שנקבע בהנחיות, הם עצמם יקלו מאוד על העומסים ויאפשרו לתנועה לזרום".

עם צאת הצום, מאות חסידים מחסידות ויז'ניץ בבני ברק תועדו כשהם מצטופפים ורוקדים, ללא מסיכות. המשטרה פשטה על המקום וחילקה דוחות. "אתמול בויז'ניץ חילקנו עשרות דוחות. אירוע דומה היה גם אתמול בנצרת, נערכה מסיבה ויצאנו משם לא רק עם דוחות קורונה, אלא גם עם שני כלי נשק שנתפסו. הפשיעה הרגילה ממשיכה", סיפר סנ"צ בהט, "צריך לזכור שהדוחות שאנחנו מחלקים הם לא חיסון לסכנת הדבקה. אנחנו מנסים לדבר עם מנהיגי הקהילות".

מה לגבי פתיחת תיק פלילי למפרים?
"יש מקרים שאנחנו עוברים לאכיפה פלילית ולא מנהלתית. בוודאי שכשחולה קורונה מאומת נמצא במקום כזה, הוא ייחקר וייפתח נגדו תיק פלילי. רק אתמול אותרו יותר מ-40 מבודדים וחולי קורונה שיצאו מהבית, זה דבר שבעינינו הוא מאוד חמור. יש הרבה תיקים שהועברו לפרקליטות בהמלצה להגיש כתב אישום, מקווה שנראה תוצאות בימים הקרובים".

במחסום, אתם לא דורשים להציג אישורי עבודה. איך אתם יודעים שנהגים לא משקרים לכם?
"כשאנשים אומרים שהם יוצאים לעבודה אבל הם עם בגדי ים וגלשן, זה לא עובד. כשמישהו טוען שהוא הולך לעבודה אבל יש באוטו משפחה שלמה שלבושה לאירוע, זה לא עובד. אפשר לבדוק את הדברים. בטוח שחלק מהאנשים יצליחו להערים עלינו ולצאת בניגוד להנחיות, אבל הבסיס פה הוא אחריות אישית. כשאנחנו מחלקים דוח זה נגיף מאוד מוחלש כי הוא פוגע רק בכיס, הנגיף עצמו פוגע בצורה הרבה יותר חמורה".