אחרי דיונים ארוכים שנמשכו מספר ימים, שרי קבינט הקורונה הכריעו כי לאור העלייה בנתוני התחלואה בנגיף הקורונה, יוחמרו ההגבלות על הציבור. אירועי תרבות יוגבלו עד 250 משתתפים, כמות המשתתפים באירועי שמחות תוגבל ל-100 איש החל מהתאריך 9 ביולי ותיאסר התקהלות של מעל 50 איש, כולל בבתי תפילה.

בענף האירועים הזהירו אתמול (שני) מפני קריסת הענף במידה וההגבלות החדשות יאושרו. "אם הקבינט יאשר את ההמלצות, זה גזר דין מוות לתעשייה שלנו. אנחנו ניכחד", אמרה מפיקת האירועים אירית רחמים, "לא נוכל לשרוד. מה ההבדל בין רכבת, קניונים והאנגרים לאירועים? אנחנו 200 אלף עובדים. אם בשורת האיוב הזאת בלתי נמנעת, אני מבקשת שיפוי מיידי. עד לרגע זה לא קיבלנו אגורה שחוקה".

שר המודיעין וחבר קבינט הקורונה אלי כהן הסביר את החלטות הממשלה: "הדיונים התקיימו שעות על גבי שעות, שמענו את כל הצדדים והתקבלו החלטות שקולות. העוצמה הכלכלית של נגיף הקורונה גדולה הרבה יותר מהעוצמה הבריאותית, מיליוני אנשים נפגעו כלכלית. התוספת של שני מיליארד שקלים נועדה לתת פיצוי לאנשים שנפגעו במהלך חודשים מאי ויוני. יותר מ-350 אלף עצמאיים קיבלו פיצוי במהלך החודשים האחרונים, יותר מ-70 אלף עסקים קיבלו מענקים. מדובר בלמעלה מ-40 מיליארד שקלים".

אתה טוען ש-40 מיליארד שקלים חולקו עד כה לציבור?
"בהחלט, למעלה מזה. כשהמעסיקים הוציאו את העובדים לחל"ת, מי שילם? המדינה שילמה חמישה מיליארד שקלים מדי חודש. לעסקים של עד 20 מיליון שקלים שילמנו פיצוי של 400 אלף שקלים. אמרתי לעמיר פרץ ולסיעת הליכוד אתמול, אנחנו עסוקים בלתת חכות והגיע הזמן לתת דגים. צריכים לעשות הסבות מקצועיות. המשבר הכלכלי לא יעלם עוד שבועיים ולא עוד חודשיים. אם חסרים 2000-3000 נהגי אוטובוס, עכשיו הזמן לבצע הכשרות מקצועיות".

יש תחושה שאין בעל בית בסיפור הזה. נכון לאתמול יש 851 אלף דורשי עבודה. איזו בשורה יש למדינה?
"הארכנו בחודש וחצי את החל"ת. תמכתי בהארכה כי זאת בדיוק שעת המבחן של המדינה. בשונה ממה שאומר אדון נחמיה שטרסלר, מדינת ישראל חזקה ואיתנה כלכלית. התחלנו את המשבר הזה עם האבטלה הכי נמוכה שהייתה בהיסטוריה. המדינה ידעה לאורך ההיסטוריה להפוך לימון ללימונדה, צריך להתקדם בתחום החדשנות והסבות מקצועיות".

הפרשן הכלכלי-פוליטי נחמיה שטרסלר, עימת את כהן עם התמונות שפורסמו אתמול מחתונה שנערכה בצפון. כהן וגדעון סער נתפסו במצלמות כשהם לא עוטים מסיכות על פניהם. "אתם מדברים על זה שאנחנו צריכים לעטות מסיכות, אבל אתם? מה פתאום, אתם מורמים מהעם", פנה אליו שטרסלר.

"נחמיה, אני מקפיד לעטות מסיכה. תסתכל בישיבות הממשלה בזמן שאני לא מדבר", טען כהן, "אני יודע באיזה בית קפה בתל אביב אתה אוהב לשבת, אני בטוח שאוכל לצלם גם אותך בקפה אוכל בלי מסיכה. הורדתי את המסיכה בחתונה לטובת צילומים, מתוך כבוד לבעל השמחה".

במקום לחפש את נחמיה בבית הקפה, אולי ראוי שכאיש ציבור תודה שטעית ותתנצל?
"תסתכלו בקלוז-אפ שעשו, כשאתה מגיע ומצטלם עם החתן והכלה אתה לא עומד מולם עם מסיכה, אתה מוריד אותה, מכבד אותם ושנייה לאחר מכן חוזר לעטות את המסיכה. הורדתי את המסיכה לטובת הצילומים. אני מקפיד על עטיית מסיכה".

השר אלי כהן על החלטות קבינט הקורונה (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12)
השר אלי כהן בחתונה, בלי מסיכה. באדיבות "חדשות בזמן" | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12