עימות בין שוטרות לאישה שהסתובבה בקניון מלחה ולא עטתה מסיכה על פניה כפי שנדרש לפי הנחיות משרד הבריאות, עורר סערה גדולה אחרי פרסום התיעוד מרגעי המעצר שבמהלכו נאלצו השוטרות להפעיל כוח כנגד אותה אישה אחרי שזו ירקה עליהן, קיללה אותן וניסתה להתנגד למעצר באלימות. בתקרית האלימה נכחו גם ילדיה של האישה, כשהגדול שבהם, בן 13, הצטרף גם הוא לתקיפת השוטרות.

ריקי הבלר סלומון, אמה של אחת השוטרות שהותקפו בקניון, החליטה שאינה מוכנה לשתוק יותר. "לשוטרים אסור להתראיין, אסור להפגין, אסור להביע את דעתם, והגיע הזמן שאנחנו, משפחות השוטרים, נהיה בקדמת הבמה, נדבר בשמם ונגן עליהם", הסבירה הבלר סלומון ב"חדשות הבוקר", "רציתי לזעוק על כך שאנשים משתמשים בעיקרון חופש הביטוי יותר מדי בזמן האחרון. גם לחופש הביטוי יש גבולות וקווים אדומים. יש מילים שאסור להן להיאמר".

כמו אלו שנאמרו לבתך באותו אירוע?
"אחרי האירוע רצתי ישר לתחנה כי אמרו לי שבתי נפצעה ופגשתי אותה. היא בכתה, הייתה אומללה, פגועה מכל הקללות. היא נכדה לניצולי שואה ואמרו לה, 'נאצית, תגיעי לרמלה לוד ונקבור אותך חיה מתחת לאדמה אם תתני לי דוח, רק תגידי איפה את גרה'. אלה מילים שצריך להוקיע אותן מהפה ומהחברה הישראלית".

מה הוביל לאותה תקרית אלימה?
"הבת שלי ביצעה את עבודתה שכרגע בתקופת הקורונה זה אכיפה. היא ניגשה לאותה אישה כדי שתזדהה, המסיכה שלה לא הייתה כחוק מעל האף. האישה סירבה להזדהות כפי שהיא מחוייבת על פי חוק. היא כעסה מאוד, תלשה לבת שלי את המסיכה מהפנים, חטפה לה את הטאבלט - שמחר זה יכול להיות נשק חלילה - וקיללה מילים שקשה מאוד לשמוע. היא ירקה עליה, הכתה אותה ושרטה אותה בכף היד. גם הילד שלה התחיל לבעוט בבת שלי".

מה את מבקשת שיקרה עכשיו?
"אני כועסת. לא שמעתי שום התנצלות מאותה אישה למרות שביקשתי ממנה, אני מבקשת שהיא תבוא ותתנצל. אנשים התבלבלו, השוטרים באים להגן עלינו, הם לא באים לרעתנו. כמו שאותה גברת הייתה קוראת לבתי אם חלילה הייתה נקלעת לתאונת דרכים או שהיו פורצים לבית שלה, ככה קוראים לבתי לאכוף את עטיית המסיכות. אנחנו נמצאים במלחמה".