מבצע חיסוני הקורונה מסתמן כהצלחה גדולה. 280,000 איש התחסנו עד כה בתוך שבוע אחד, 68,000 מתוכם במהלך סוף השבוע. ראש הממשלה בנימין נתניהו סימן אמש (שבת) יעד חדש - כ-150,000 מחוסנים ביום.

קופות החולים נערכות לקראת השלב הבא במבצע החיסונים ומתכננות להגדיל את פריסת מוקדי החיסון. "אנחנו מתחילים היום את השבוע השני של מבצע חיסוני הקורונה כשבמכבי חוסנו עד עכשיו למעלה מ-60,000 אנשים ב-30 מתחמים ברחבי הארץ", דיווחה סיגל דדון-לוי, ראש חטיבת התפעול ומנהלת מבצע חיסוני הקורונה במכבי.

"זימנו תורים ליותר מ-200 אלף מטופלים בקבוצות היעד של מבוגרים בני 60 פלוס", המשיכה דדון-לוי, "השבוע אנחנו מתכננים להרחיב בצורה משמעותית את הפריסה שלנו ל-70 מתחמים ולחסן מדי יום 25,000 אנשים, כ-150,000 בשבוע. אנחנו ערוכים לחסן גם הרבה יותר ולהגיע כבר בשבוע הבא למספרים של 40-45 אלף ביום".

זה אומר שמבוטחים שלכם שקבעו תור לפברואר יוכלו להיכנס לאפליקציה ולהקדים אותו?
"אין צורך להיכנס לאפליקציה, אנחנו מקדימים בעצמנו את התורים לאלה שקבעו לפברואר כבר להשבוע או לשבוע הבא. הזמינות שלנו מאוד טובה, אפשר לקבל תורים ממש לימים הקרובים. אין צורך להתקשר למוקד, באופן יזום אנחנו מתקשרים וקובעים תורים לאוכלוסייה המבוגרת בני 60 פלוס על מנת שאנשים בכלל לא יצטרכו להמתין".

תעמדו ביעד שהציב ראש הממשלה?
"ראש הממשלה הגדיר יעד של 150,000 מתחסנים ביום וכל הקופות נערכות לכך. במציאות הנוכחית שהתחלואה עולה ועם הכניסה לסגר השלישי, חשוב לחסן כמה שיותר, זה הכרח המציאות. רוצה להאמין שכבר באמצע ינואר או בסוף ינואר נוכל להיות במצב שמרבית האוכלוסייה בסיכון ואנשים מבוגרים יהיו כבר אחרי חיסון".

מה לגבי האוכלוסיה הכללית?
"יש ועדת תיעדוף שקובעת את תיעדוף המתחסנים, כרגע אנחנו בשלב הראשון של בני ה-60 פלוס, צוותים רפואיים, חולים מדוכאי חיסון ומטפלים של קשישים. השלב הבא, שלהערכתי יהיה כבר לקראת סוף השבוע, הוא של חולים בקבוצות סיכון, מורים, גננות ואנשי ביטחון. לאחר מכן תגיע האוכלוסייה הכללית. ההערכה שלי שזה ייקח שבועיים, אולי שלושה שבועות, עד שנתחיל לזמן אותם. זה תלוי גם בכמות החיסונים שתהיה בארץ. משרד הבריאות עושה מאמצים גדולים מאוד להקדים את הגעת החיסונים הנוספים לישראל, וככל שהם יוקדמו נוכל כמובן לחסן הרבה יותר".

יש דיווחים על כך שקופות החולים מתנגדות שהחיסון יינתן גם בבתי חולים, כאילו שזה מונופל שלהן. זה נכון?
"אין פה שום מונופול, יש דבר אחד מאוד ברור - קופות החולים מחסנות מדי שנה מאות אלפי מטופלים שלהן. יש לקופות החולים יכולת לעמוד ביעד שראש הממשלה ושר הבריאות הגדירו. מדובר בחיסון שמורכב לזמן אותו כי יש שתי מנות חיסון. אנשים שיגיעו לבית החולים למנה ראשונה, יצטרכו להגיע לשם גם למנה שנייה. אין שום סיבה לשלוח את המטופלים לבתי חולים שבהם נמצאים אנשים חולים. אנחנו במכבי הדגשנו את ההפרדה בין חולים לבריאים ומחסנים אנשים מחוץ למרפאות שלנו".