מנהיגי מפלגות הקואליציה התכנסו אמש והודיעו כי ישלימו את שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים עד לפסח, לפי המתווה המרוכך שהוצג בוועדת החוקה. לפי המתווה החדש, הקואליציה תוכל למנות שני שופטי עליון ולאחר מכן תזדקק להסכמת נציגי השופטים והאופוזיציה למינויים נוספים. בכך, יבוטל באופן חלקי וטו השופטים בוועדה.

ראשי הקואליציה קראו לפתוח בהידברות עם האופוזיציה באשר לסעיפים האחרים ברפורמה המשפטית, שיידחו למושב הבא: "קוראים לנצל את תקופת הפגרה שנמשכת כחודש, שבה לא ניתן לקיים את הליכי החקיקה בכנסת, על מנת לקיים הידברות אמיתית לצורך הגעה להבנות ביחס לסעיפי החקיקה שיובאו לאישור לאחר הפגרה. אנו מושיטים יד לכל מי שבאמת חשובה לו אחדות העם והרצון להגיע להסדר מוסכם".

אחרי פרסום ההודעה מספר חברי כנסת מהליכוד הביעו זעם וטענו כי מדובר בהתקפלות. באופוזיציה בשלב זה מתנגדים גם להסכם המרוכך. חבר הכנסת אלעזר שטרן, יש עתיד, אמר הבוקר: "מזלזלים בנו ובמאות אלפי האזרחים הנהדרים שברחובות. כמה שעות קודם ראש הממשלה קרא להם אנרכיסטים ונתן הנחיות לראש השב"כ לטפל בהם. אחרי זה התכנס פורום סגור והוציא החלטות. הם חושבים שכולם לא מבינים מה קורה מסביבם".

"הבעיה העיקרית זה שאנחנו צובעים שופטים, לא משנה כמה, בגוון פוליטי - ואחרי זה הם הולכים לעבוד אצלם. את זה אנחנו לא מקבלים. על פניו הם רוצים אולי למנות כמה פרשנים או עורכי דין שיושבים בפאנלים לפעמים או במקומות אחרים, והם יכולים להיות לא רק שופטים בבית המשפט העליון אלא גם נשיא בית המשפט העליון. בית המשפט יאשר את הכל, כי בית המשפט יהיה פוליטי ונשיא בית המשפט יחליט אם הוא רוצה לדון בסוגיה כזו או לא".

בעיניך ברגע שמאשרים דבר כזה, צובעים שופטים בגוון פוליטי?
"ממש ככה. אני לא יודע את הפרטים, יכול להיות שיהיה תנאי שיכהנו 10 שנים קודם כשופטי בית משפט מחוזי. אנחנו לא שומעים כלום. הקואליציה רוצה למנות כרגע שני שופטים ואת נשיא בית המשפט העליון, שאולי הוא יהיה אפילו אחד מאותם שניים שהם עכשיו יביאו. הם לא מבינים את העם בישראל, הם לא מבינים את העולם. לא צריך שיחה מביידן כדי להבין כמה מצבנו חמור. אני כמעט מתחנן, אם כנים דבריכם - תעצרו את הכל עד אחרי פסח, בואו נלך היום לבית הנשיא. העם קרוע. אל תרמסו את הנשיא על הדרך".

אם גם אתם לא מרוצים וגם חברי כנסת מהליכוד לא מרוצים, אולי זה המתווה הנכון?
"התרגיל הזה של חמישה ח"כים צועקים, אנחנו מכירים אותו. הם פרסמו כמה פוסטים כדי להראות שבאמת המתווה הזה הוא לטובתנו ולא לטובתם. הוועדה למינוי שופטים מינתה שופטים שמרניים, בבית המשפט העליון בעוד חמש שנים יהיה נשיא חובש כיפה, מתנחל, בשליטה הזאת. למה עכשיו לא טוב לכם השופטים השמרנים שאתם מיניתם? הרי האופוזיציה של היום צעקה על זה שממנים את אותם שופטים, אולי מביאים אותם מכל מיני מקומות רק שיהיו שמרניים. המערכת הנוכחית מינתה שופטים שמרניים, תנו לנו לנשום קצת, תנו למדינה הזאת לנשום. תסתכלו מה קורה ברחובות, מה קורה בצבא. תסתכלו מה אומר ראש השב"כ וראש הוועדה לאנרגיה אטומית. אנחנו נמצאים בדרך אל תוך התהום".

אתה לא רואה צורך בשינוי, בסוג של רפורמה?
"הנשיא אמר הרבה מאוד. בואו ניפגש בבית הנשיא ונדבר על מה כן. המדינה הזאת היא לא שלנו יותר משלכם, ולא שלכם יותר משלנו. הכוח אצלכם, אתם תמיד יכולים לעשות, להביא את הרובוטים שלכם שמצביעים בוועדות ולהגיד להם להרים או להוריד את היד על מה שאתם רוצים. עשו כל כך הרבה נורווגים שיש להם מכונה של רובוטים".