מוטי בן שבת בן ה-38 מנהריה, ניסה לחלץ שלושה בני משפחה שנלכדו אתמול (רביעי) ברכבם בעת השיטפון הגדול בעיר. במהלך ניסיון החילוץ ההירואי, נסחף בן שבת אל מותו, זאת לעיני הוריו וחברו הקרוב, מאיר רפאל חי ביטון.

"נסעתי מכיוון קניון נהריה לבית שלי, ונעצרתי מול השלולית הקטנה שהתחילה את ההצפה בכיכר", שיחזר ביטון ב"חדשות הבוקר", "ראיתי שאין אפשרות להיכנס, אבל היו רכבים שניסו בכל זאת. רכב עם אנשים בפנים נתקע, ומוטי ובחור נוסף בשם רביב כהן חילצו מתוכו אנשים. אחרי שהם חולצו, היה חשש שיש עוד תינוק בתוך האוטו".

בשלב הזה, סיפר ביטון, בן שבת חזר לרכב התקוע כדי לוודא שאין תינוק בפנים ונסחף בזרם: "הוא חשב שיש תינוק באוטו ורצה להוציא אותו. כולם נאבקו שם על מנת לפתוח את האוטו, לראות אם יש שם מישהו באמת, הטרקטור ניסה להרים עם הכף שלו את הרכב, ופתאום, ברגע אחד, אני לא מוצא את מוטי. אמרתי, 'מה קורה פה? איפה מוטי נעלם?', האדמה כאילו בלעה את מוטי. הייתי בהלם מוחלט".

מי שעוד נכחו במקום באותם רגעים היו הוריו של בן שבת. "כאב לי לראות את המחזה של ההורים צורחים ואומרים, 'הבן שלנו הלך, הבן שלנו נעלם'. הייתי בצער עמוק, בכיתי באותם רגעים. זו הייתה טרגדיה, כל השכונה התחילה לצרוח. אני עדיין רואה את דמותו של מוטי מול העיניים שלי ברגעיו האחרונים, בן אדם אמיץ שעזב הכל כדי לחלץ אנשים".

ביטון הפנה אצבע מאשימה כלפי עיריית נהריה והרשויות, שלא עשו מספיק כדי למנוע את האסון: "היה פה מחדל נוראי, היה אפשר למנוע את האסון הזה. היו שטפונות בנהריה כבר ביום ראשון, ידעו שהולך להיות מזג אוויר סוער, ובכל זאת, לצערי הרב, לא סגרו את הרחוב הזה".

מוטי בן שבת שטבע בהסעות בנהריה
מוטי בן שבת ז"ל