המגעים בין ישראל ולבנון באשר לגבול הימי מתקרבים לסיומם ועל פי הדיווחים ההסכם צפוי להיחתם ב-20 באוקטובר בסמוך לראש הנקרה. ראש המל"ל איל חולתא אישר כי ישראל מתקרבת להסכם וכי "השינויים שדרשנו תוקנו, שמרנו על האינטרסים הביטחוניים של ישראל". הנציג הלבנוני לשיחות הודיע הלילה למתווך האמריקני עמוס הוכשטיין כי לבנון מרוצה מנוסח ההסכם, זאת אחרי שקיבלה טיוטה סופית מישראל.

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו שב ותקף בחריפות אמש את הממשלה בשל כוונתה לחתום על ההסכם. "מאחורי גבם של אזרחי ישראל והכנסת, לפיד וגנץ נכנעו לסחטנות של חיזבאללה. הם מעבירים לחיזבאללה במכירת חיסול נכסים אסטרטגיים של מדינת ישראל", צייץ נתניהו, "לממשלת המעבר החלשה והחובבנית הזאת אין מנדט לקבל החלטה מסוכנת כזאת במחשכים, ימים ספורים לפני הבחירות".

בכיר המחנה הממלכתי, השר זאב אלקין, הגיב לכך הבוקר: "יש אצלנו כאלה שמיד רצים למיקרופון ותוקפים בעקבות דף מסרים של נסראללה, כמו שנתניהו עשה - אפילו בלי לקבל עדכון על ההסכם", תקף אלקין.

"אני מציע לכולנו, גם לאור הניסיון של הסיבוב הקודם, להתאזר טיפה בסבלנות ולראות סופית ובאופן רשמי את האישור הלבנוני. גם הקבינט יעודכן על הנוסח הסופי של ההסכם. אני תמיד מעדיף לקחת טיפה אוויר. דבר אחד ברור, מדינת ישראל התעקשה בצדק על הדברים ההכרחיים לה כשהלבנונים ניסו לשפר את ההסכם ברגע האחרון. ההתעקשות הזאת הייתה נכונה. במידה והנוסח הסופי משקף את הדברים שהיו חשובים לנו, אני מניח שנתקדם לחתימה".

זה הסכם טוב בעיניך?
"אני נוהג לקבוע עמדה סופית אחרי שאני שומע את כל הפרטים הקטנים. באופן עקרוני, מציאות שתבטיח מצד אחד את האינטרסים הביטחוניים של ישראל ומצד שני שיהיו שתי אסדות, אחת בצד שלנו והשנייה בצד הלבנוני, זה אינטרס ישראלי וייתן יותר יציבות וביטחון לאסדות הגז שלנו. כל ראשי מערכת הביטחון תומכים בהסכם, כולם מינויים מתקופת נתניהו: רמטכ"ל, ראש מוסד, ראש אמ"ן, כולם תמימי דעים שההסכם נכון וטוב".

באופוזיציה טוענים שישראל תאבד מיליארדי שקלים בתמלוגים פוטנציאליים ושלא מקבלים כזאת החלטה דקה וחצי לפני הבחירות.
"החיים במדינת ישראל לא עוצרים. גם בלבנון יש שינויים פוליטיים צפויים, הנשיא מסיים את תפקידו בסוף החודש, ואם ההסכם הזה לא ייחתם עכשיו - הוא לא ייחתם עוד הרבה זמן. לא ברור מתי בפעם הבאה ייבחר נשיא לבנוני. גם נתניהו חתם על הסכמים חשובים בתקופת בחירות, הכל בהתאם לייעוץ המשפטי שקיבלנו. לא תהיה הסתרה, זה לא יהיה במחשכים, ההסכם יובא לכנסת בהתאם לחוק כפי שהמליצה היועצת המשפטית לממשלה".

למה שלא תציגו את פרטי ההסכם לציבור? למה לייצר תחושה שמסתירים משהו?
"אין שום בעיה, ברגע שיהיה נוסח סופי שמקובל על שני הצדדים - זה מה שיקרה. לא רק שזה יפורסם לציבור, זה גם יונח רשמית בכנסת בצורה מסודרת. כך נעשה. כרגע זה בשלב של משא ומתן, כבר ראינו חגיגות מוקדמות על חתימת ההסכם כשהלבנונים פתאום עשו אחורה פנה. סבלנות זאת לא מילה גסה. לא צריכים כמו נתניהו, עוד לפני שהתעדכנת מיד לרוץ ולדבר על ההסכם שאתה לא מכיר את פרטיו".