נשיא המדינה יחל מחר בהתייעצויות עם ראשי המפלגות על הקמת הממשלה הבאה. נראה שהאתגר הגדול ביותר שעומד בפני נתניהו הוא המגעים עם אביגדור ליברמן, שלפי ההערכות ידרוש את תיקי הביטחון והפנים וגם העברת חוק הגיוס ווטו בנושאי דת ומדינה. יושב ראש הקואליציה לשעבר, ח"כ דוד ביטן, התייחס באולפן "חדשות הבוקר" לדרישותיו של ליברמן.

"זה מוגזם, יש גבול לדרישות. הוא תמיד ביקש הרבה, מעבר ליכולת שלו. אם הוא דורש את תיק הביטחון, אין שום היגיון שידרוש את תיק הפנים", אמר ביטן. "במשא ומתן הוא אלוף, אבל יש גבול וזה מה שפוגע בו כל הזמן. למרות שנתניהו התאהב בתיק הביטחון, אם הוא יבקש וילחץ, נראה לי שלא תהיה ברירה, יתנו לו. אבל לא בדרישות שלו. אי אפשר לכתוב בהסכם הקואליציוני שכובשים את עזה".

ביטן התייחס לאפשרות שמשה כחלון יצטרף לליכוד. "אנחנו תמיד היינו מוכנים לקבל את כחלון, השאלה מה דרישות המיזוג. יש גבול גם לעניין הזה. אנחנו מאוד רוצים את כחלון בליכוד ונקבל אותו בברכה". ביטן קרא גם לאיילת שקד, חברת מפלגת הימין החדש שלא עברה את אחוז החסימה, להתברג בצמרת הליכוד. "אני חושב שהיא מאוד פופולרית, גם בקרב בוחרי הליכוד. היא עשתה טעויות ואם היא הייתה שומעת לי, מזמן היא הייתה בליכוד והימין החדש לא היה קיים. חבל שהיא לא שמעה לי. דיברתי איתה אחרי הבחירות, אבל לא נכנסנו לזה עדיין. זאת החלטה שלה. אם הייתי צריך להמליץ לנתניהו, עכשיו הייתי ממנה אותה לשרה מטעם הליכוד".

ובנט?
"בנט נענש על ידי בוחרי הימין, אין לו מקום בליכוד. אני לא רוצה אותו בליכוד אחרי שהוא תקף את ביבי כמו שתקף".

בהסכם הקואליציוני תהיה נגיעה בענייני החסינות, שרלוונטים גם אליך? החוק הצרפתי, לדוגמה?
"החוק הצרפתי לא חל על נתניהו מסיבה פשוטה, החקירה הסתיימה. לגבי החסינות, אני מזכיר שהחוק היום מתיר לכל חבר כנסת לבקש שלא יסירו את החסינות שלו. אני לא אבקש להסיר את החסינות שלי. נתניהו אמר במפורש שהוא לא הולך לעשות את זה, למה אתם לא מאמינים למה שהוא אומר? שאלו אותו והוא אמר שהוא לא הולך על העניין הזה".

אתה נגד כל קומבינה שתמנע את ההעמדה שלו לדין?
"כן, אבל מצד שני אני מזכיר שיש זכות לכל חבר כנסת לבקש שלא יסירו לו את החסינות, מכל מיני סיבות. אני לא אבקש, אבל אם ראש הממשלה ירצה, הוא יכול לבקש. זה לא שינוי של החוק, ככה החוק כתוב".

מי לדעתך צריך לכהן כשר המשפטים?
"יריב לוין. עם האג'נדה שלו הוא יכול לעשות את העבודה הזאת בצורה מצויינת. הגיע הזמן שהליכוד ייכנס לעניין הזה באופן מובהק".

אתה רוצה להיות שר?
"לא נראה לי שאני יכול בגלל הפסיקה של היועץ המשפטי, אבל אני מקבל את זה, לא קרה כלום. לא נולדתי שר. עד עכשיו הייתי שנתיים יושב ראש הקואליציה, נראה מה ראש הממשלה יקבע. אני תמיד אשפיע, גם אם לא אהיה שר".

איזה תפקיד היית נותן לגדעון סער?
"תפקיד בכיר. שר חוץ לא נראה לי שהוא יהיה, אבל תפקיד בכיר כן. יש את שר התחבורה, יש כל מיני דברים. ראש הממשלה לא ימנה אותו לשר המדע, אם הוא ימנה אותו לשר המדע, הוא לא יבוא ויישאר בחוץ".

נכונות השמועות על מתיחות בין נתניהו למירי רגב סביב התמיכה שלה בגדעון סער בפריימריז?
"אני לא חושב שיש מתיחות, ואם יש מתיחות זה לא קשור לזה. גם אני הצבעתי לגדעון סער בפריימריז ואני לא במתיחות עם ראש הממשלה. מה הבעיה בזה? לא יודע על מה המתיחות, לא נכנסתי לזה. אם יש מתיחות ולא אמרתי שיש, אז יש כל מיני דברים... לא יודע, עזוב, אל תסבך אותי, לא רוצה להיות בעניין הזה בכלל".

יש המלצת משטרה נגדך בענייני שוחד. איך אתה ישן בלילות?
"אני מוטרד, וודאי. אני חושב שנתתי למשטרה תשובות מצויינות, לצערי הרב הם לא קיבלו אותן. נתמודד, זה תהליך ארוך ונצטרך להתמודד איתו".