אלי ביר, נשיא ומייסד ארגון איחוד הצלה, נדבק בנגיף הקורונה ואושפז בבית חולים בארצות הברית במצב קשה כשהוא מורדם ומונשם. רגע לפני שמצבו הדרדר, צילם סרטון למתנדבי הארגון שבו תקף בחריפות את שר הבריאות יעקב ליצמן, שלדבריו לא מאפשר לאיחוד הצלה להשתתף במאבק במגפה ולסייע לחולים, כפי שעושים ארגוני רפואה אחרים כמו מגן דוד אדום.

"מתנדבים יקרים, אני בטיפול נמרץ במיאמי, קשה לי לדבר", פנה ביר אל העובדים, "אני מאוד אוהב אתכם ויודע שאתם כואבים את המצב הזה שאתם לא יכולים לעזור במלחמה נגד הקורונה. תדעו לכם שיש אדם בשם ליצמן שאמור להיות שר הבריאות של עם ישראל, אבל הוא אדם נקמן ורשע. אני מקווה מאוד שהוא לא יהיה שר הבריאות בממשלה הבאה. הבן אדם הזה כבר כמה שנים לוחם נגד איחוד הצלה".

אביגיל ביר, בתו של אלי, הסבירה ב"חדשות הבוקר" מה עומד מאחורי הסרטון שצילם אביה: "יש לנו כל כך הרבה אנשים שיש להם את ההכשרה המתאימה אבל לא מאפשרים להם לסייע, זה קשה", אמרה ביר, "לא אכנס לפן הפוליטי. אבא שלנו נתן את כל החיים שלו למען הצלת חיים וזה גם מה שביקש מאיתנו לעשות לפני שנפרד מאיתנו, מקווים שרק לכמה ימים. אנחנו מקווים שמישהו יתעורר ויגיד, 'אוקיי, אתם עם הכשרה מתאימה, תבואו לסייע'".

המסר של אלי ביר רגע לפני שהורדם והונשם - אקסטרה (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12)
אביגיל ביר, בתו של אלי | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12

איך אלי נדבק בקורונה?
"הוא דיבר בוועידת איפא"ק שם היו מספר נדבקים, ואחר כך המשיך את הסיבוב שלו במיאמי כדי לאסוף כסף לארגון איחוד הצלה. הוא התחיל להרגיש לא טוב, סגר את עצמו בדירה ששכר ושלח את האחיות שלי לארץ אחרי שהן היו איתו מספר ימים. משם זה הדרדר, הוא הגיע לבית החולים, אשפזו אותו בטיפול נמרץ וכמה ימים אחר כך הוא כבר היה מונשם ומורדם".

הספקתם לדבר איתו לפני שהוא הורדם?
"כן, הוא התקשר אלינו בליל שבת. אנחנו שומרים שבת אז לא הבנו במה מדובר, היה לנו מאוד קשה, ענינו לטלפון והוא אמר לנו שהוא אוהב אותנו וביקש שנמשיך לעשות חסד, לתרום ולעודד את עם ישראל לעשות כמה שיותר טוב. זאת הייתה הפעם האחרונה שדיברנו איתו".

אביך מקדיש את חייו לטיפול בחולים ופתאום נהיה חולה בעצמו. זו בוודאי סיטואציה לא פשוטה.
"כולנו דואגים מאוד. בלילה קיבלנו חדשות טובות לגבי רמת החמצן בגוף שלו, אז אנחנו ממשיכים להיות אופטימיים. אנחנו 6005 אנשים, חמישה מהמשפחה ו-6000 כוננים. כל המדינה עוקבת באדיקות ורוצה לשמוע בשורות טובות, כי אבא שלי הוא אדם אהוב שעשה הרבה טוב למדינת ישראל. אנחנו מחכים לראות אותו נוחת אצלנו בארץ. תמשיכו להתפלל".

אלי ביר מוועידת הפסגה העולמית  (צילום: איחוד הצלה)
אלי ביר בוועידת הפסגה העולמית | צילום: איחוד הצלה

תגובת לשכת שר הבריאות: "אנו מאחלים כמובן לאלי ביר בריאות שלמה והחלמה במהרה. מד"א הוא ארגון החירום הלאומי של מדינת ישראל. לפי חוזר מנכ"ל משרד הבריאות, במידה ונדרש תגבור בשירות הארגון יכול להפעיל תחתיו כל גוף נוסף שעומד בקריטריונים הכפופים. הדיווחים כביכול ששר הבריאות ו/או משרד הבריאות מונע/ים זאת, אינם נכונים".