סרטונים שונים המתעדים את חיילי צה"ל בעימותים מול פלסטינים בגבול ופעילי שמאל, עוררו בימים האחרונים סערה ציבורית. אתמול (ד') פורסם על חקיקה חדשה שמתכוונים כביכול ליזום שר הביטחון אביגדור ליברמן ומפלגתו, לפיה מי שיתעד ויפרסם חיילים בעת מילוי תפקידם, מתוך כוונה "לערער את רוח צה"ל ותושבי ישראל", יהיה דינו מאסר של חמש שנים, ובמידה ויתכוון לפגוע בביטחון המדינה, דינו יהיה מאסר של 10 שנים.

ב"חדשות הבוקר" התקיים דיון בסוגיה, שגם הוא הפך במהרה לסוער. "ארגוני שמאל אנרכיסטים מפריעים לעבודה המבצעית", טען בשידור האלוף במיל' איתן דנגוט, לשעבר מתאם פעולות הממשלה בשטחים. "צריך לעשות סדר בחוצפה ובמה שאנשים מתירים לעצמם". אלוף במיל' דנגוט הוסיף כי לדעתו, צריך לבחון אפשרות להעמיד לדין אזרחית ישראלית, כמו זו שתיעדה עצמה מדברת בתקיפות רבה לקצינת צה"ל, שהוצבה עם חייליה בגבול עזה.

מנגד, מזכ"ל "שלום עכשיו" לשעבר, יריב אופנהיימר, השמיע דעה הפוכה על אותו סרטון מדובר, ואמר: "חיילי צה"ל לא כאלה רגישים ואין כאן פגיעה מבצעית. גם בעת פינוי עמונה אמרו לחיילים לסרב פקודה. כל עוד אין אלימות או הפרעה מבצעית אמיתית צריך לדעת להכיל את זה, גם אם לא מוצא חן בעינינו". כאן ספג אופנהיים אש מיתר משתתפי הדיון, כשהפרשן הצבאי יוסי יהושע השיב לו: "אנחנו שלחנו את הקצינה הזו לשם ואנחנו גם צריכים לדעת להגן עליה". מנחת התכנית נסלי ברדה נאלצה לקטוע את הדיון, שהפך לסוער במיוחד. צפו בקטע המלא.

"חדשות הבוקר": ראשון עד חמישי ב-06:15 בקשת, ערוץ 12