140 אלף מתפקדי הליכוד יבחרו היום את הרשימה לכנסת הבאה. לפי ההערכות, בצמרת הליכוד לא צפויות להתברג דמויות חדשות - אלא בעיקר שינוי בסדר. מדובר במבחן כוח משמעותי עבור יושב ראש התנועה, בנימין נתניהו, שפעל נגד דמויות בעייתיות שאינו רוצה כי ייכנסו לרשימה. עוד מבקש נתניהו שיאושרו חמישה שריונים, כדי שתהיה לו האפשרות לייצר רשימה אטרקטיבית ומגוונת שפונה לקהלים רחבים.

חבר הכנסת אבי דיכטר, ראש השב"כ לשעבר, התמקם בפריימריז האחרונים במקום העשירי - וכעת רוצה להשתדרג. "אני מכוון לחמישייה הראשונה, עשיתי הכנות רציניות מאוד בחודשים האחרונים לקראת זה. זה לא פשוט, צפוף מאוד בצמרת אצלנו - אבל זו צמרת שאני משוכנע שתהיה טובה. אנחנו מתמודדים היום כדי להביא את הגלריה הכי טובה שאפשר לקרב האמיתי ב-1 בנובמבר, לשים אותה בוויטרינה הלאומית כדי שעם ישראל ייבחר בליכוד".

על המירוץ מול "הכוכבים החדשים" שמתמודדים לרשימה כמו גלית דיסטל-אטבריאן ובועז ביסמוט אמר דיכטר, "אני רץ בפריימריז בפעם השביעית. זה קצת מתיש, אבל לשמחת כולנו הפרק של איסוף תרומות שהיה בעבר מאחורינו - תודות לחוק שעבר ביוזמתו של דודי אמסלם, שעשה סדר ואיפשר לכולנו להתרכז רק באנחנו, במה עשינו ובמה אנחנו רוצים לעשות. זה עשה את החיים ליותר קלים".

מה באשר לדילים? אתה מודאג?
"על פי מביני דבר, הדילים זה סדר גודל של 30% והחופשיים זה 70%. גם בתוך הדילים, ברשימות שאתה נמצא בהן או בעיקר אלה שלא נמצא, ישנם מעקפים לא פשוטים. לא מביאים בוטים לקלפי: אנשים מגיעים ומקבלים רשימה אבל יודעים לעשות בה סדר. הדילים זה חלק מהפולקלור, זה חשוב ואני לא מקל בזה ראש. מתוך 140 אלף מתפקדים אני מניח שנגיע היום ל-60%, שזה כבר מספר מאוד משמעותי".

כמה קולות צריך כדי להתברג בעשירייה הראשונה?
"הפעם בשביל להיות בעשירייה הראשונה צריך להגיע לסביב ה-30 אלף קולות. לי בפעם הקודמת היו 27 אלף קולות והפעם הרשימה קצת יותר גדולה. אני לא זוכר שאי פעם בליכוד התמודדו 76 איש בארצי ועוד 70 כמעט במחוזות. זה מאבק מעניין ומרתק".

מי מבטיח לך, גם אם תמוקם גבוה, שהפעם נתניהו כן ימנה אותך לשר?
"זה מנדט שאתה מקבל מ-140 אלף מתפקדי ליכוד. נתניהו מכיר אותי היטב, הוא טעה בפעם הקודמת ויש לי יסוד סביר להניח שהוא מבין זאת. אנחנו אחרי הרבה מאוד שיחות ליבון וכמו שמקובל לומר בפוליטיקה: הפוליטיקאים מסתכלים קדימה והתקשורת מסתכלת אחורה".

נתניהו לא סופר את המיקומים, הוא ממנה את מי שרוצה.
"ראש התנועה הוא דמות מפתח בתנועה. ראש מפלגה בישראל, בין אם זה הליכוד או מפלגה אחרת, קובע תשעה קבין של מספר המנדטים. הוא האטרקטיבי ביותר. תפקידנו לא להיות ועדת קישוט, אנחנו מביאים איתנו הרבה מאוד ניסיון. גם נתניהו כראש התנועה וכמי שירכיב את הממשלה הבאה, יודע שהוא חייב למנות את האנשים המתאימים ובעלי הניסיון".