אפרת הרייתי, אם לשלושה שחלתה בקורונה ואושפזה בבית החולים, המתינה חודש שלם עד שתחלים, תפגוש שוב את ילדיה ותחבק אותם. אחרי שעברה שתי בדיקות לקורונה שיצאו שליליות, או כך לפחות מסרו לה הרופאים, חזרה לביתה והתאחדה עם ילדיה. לטלפון המפתיע שקיבלה זמן קצר לאחר מכן היא לא ציפתה.

"פתאום הודיעו לי, 'לא, בעצם את עדיין חולה, יש לך אחד חיובי'", תיארה ב"חדשות הבוקר" את שיחת הטלפון מהרופאים, "הייתי בטוחה שמדובר במתיחה. באותו הרגע מיד נכנסתי לחדר לבידוד כי הייתי באי ודאות, לא ידעתי אם זה נכון או לא נכון. הילדים בכו, אמרו שהם רוצים להיכנס לאמא אחרי חודש שלא ראו אותה, אבל לא יכולתי לעשות את זה כי אמרו לי שאני חיובית. זה סוג של טראומה שעוברת בראש".

צח, בעלה של אפרת, חלה גם הוא בקורונה ואחרי אשפוז בבית החולים נשלח לבידוד בבית המלון דן פנורמה. כשגילה שאפרת צריכה להיכנס פעם נוספת לבידוד ושהילדים שוב יישארו לבד, נשבר. "זה היה קשה. הילדים חוו טראומה מאוד קשה", הודה צח, "אחרי שאמא חזרה אליהם, שוב פעם היא צריכה להיכנס לבידוד. מיד ביקשנו שיעשו לאשתי ולילדים בדיקות והן יצאו שליליות. הרשלנות פה הייתה מאוד גדולה. הרופא שיחרר אותה עוד לפני שהגיעה התשובה לבדיקה השנייה, כשהיא עדיין חולת קורונה".

אפרת, שבינתיים התבשרה שאכן החלימה, בחרה שלא לנסוע לבית המלון דן פנורמה אלא להישאר לצד ילדיה: "התייעצתי עם הרופא אבל גם עם פסיכולוגים וכנראה שהדעה של הפסיכולוגים גברה. ילדים הם בקבוצת סיכון נמוכה יותר והעדפתי להיות עם שלושת ילדיי הקטנים שהגדול ביניהם הוא בן שלוש וחצי והקטן בן שבעה חודשים ולא ליצור להם עוד טראומה של פרידה ממני. הם עברו מספיק בחודש בלעדיי".

צח, איך נדבקתם בקורונה?
"אשתי נדבקה ממורה בבית הספר שלה ואני נדבקתי ממנה. אני חטפתי את זה קצת יותר קשה. אחרי יומיים וחצי בבידוד בית אצל ההורים שלי פינו אותי לתל השומר עם איבוד הכרה. בשלוש דקות איבדתי פעמיים את ההכרה. עשו לי צילום חזה וגילו דלקת ריאות חריפה בצד ימין. שיחררו אותי הביתה עם אנטיביוטיקה, אבל אחרי יומיים הייתה לי התחלה של איבוד נשימה אז פינו אותי שוב לבית החולים ולאחר מכן הגעתי לדן פנורמה ופה אני נמצא שלושה שבועות".

עשית את ליל הסדר בדן פנורמה?
"פיקוד העורף ודן פנורמה ערכו לנו ליל סדר בצורה לא רגילה. ממש נהיינו סוג של משפחה. אשתי הייתה עם הילדים בבית, אני הייתי פה ביחד עם כולם. נעמדתי על הבמה מול 500 איש ואמרתי להם, 'נכון שאני פה איתכם, אבל הלב שלי נמצא עם אשתי והילדים שכרגע עושים את ליל הסדר לבד'. זה לא פשוט".

תגובת קופת חולים לאומית: "כיום מד"א מבצעת את הדגימות, מעבירה ל-30 מעבדות שונות, משם למשרד הבריאות, ואז לקופות החולים שמעבירות לנדגמים. כך נעשות המון טעויות ודגימות הולכות לאיבוד. עד שהעניין לא יעבור לאחריות הקופות הבלגן ימשך. לאומית החלה מה-4 באפריל לדגום לבד את המשתחררים במלון ובבית".