שר הבריאות יעקב ליצמן מתכוון להגיש היום (ראשון) מכתב התפטרות מהממשלה בעקבות משבר עבודות הרכבת בשבת. זאת לאחר שהאדמו"ר מגור, רבו של שר הבריאות, סירב לקבל את המתווה לפתרון המשבר שהציג השר חיים כץ. כעת גורמים חרדים מנסים להעריך האם המהלך הזה יגרום לפירוק הממשלה.

אבי מימרן, כתב הרדיו החרדי "קול ברמה", התראיין לתכנית "חדשות הבוקר" (המשודרת בערוץ 12) והציג את הפרשנות שלו לנושא: "ליצמן נשאר בקואליציה, הוא לא מפיל ממשלה, זה אקט טכני. הוא לא יכול להיות חתום על חילול שבת ולכן פורש". בכך מצטרף מימרן להערכות כי הממשלה הנוכחית טובה לחרדים והם לא ימהרו לעזוב אותה. "יש הורדת ידיים בין חיים כץ לליצמן על חשבון נתניהו, בתקופה הקרובה הממשלה תקדם הרבה חוקים לחרדים", התייחס לכך העיתונאי החרדי. בינתיים, אגב, בנימין נתניהו ישאיר בידיו את תיק הבריאות וינסה לשכנע את ליצמן לחזור בו.

ב"חדשות הבוקר" הציגו תוצאות של סקר שערך מכון "פנאלס פוליטיקס". מהסקר עולה כי 47 אחוזים מהציבור תומכים בביצוע מלא של העבודות, 23 אחוזים תומכים בביצוע חלקי שלהן ואילו 25 אחוזים מהציבור מתנגדים לעבודות בשבת. לגביי החלטתו של שר הבריאות להתפטר, השיבו 53 אחוזים מהנשאלים כי החלטתו של ליצמן אינה נכונה, בעוד 71 אחוזים מהנשאלים בציבור החרדי, השיבו כי החלטת שר הבריאות להתפטר מתפקידו, נכונה.

פרשן הבריאות רן רזניק (ישראל היום), התייחס בתכנית לסיכום הקדנציה של ליצמן במשרד הבריאות ואמר: "ליצמן שר בריאות הרבה פחות טוב ממה שנדמה. הוא לא קידם את המאבק בעישון, שזהו מאבק דגל בריאותי עולמי. גם ניסיונותיו לקצר תורים בבתי החולים לא צלחו". צפו בכתבה המלאה.

"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין: א'-ה', 07:00 בקשת, ערוץ 12