17 שנים ברציפות שחבר הכנסת מהרשימה המשותפת, אחמד טיבי, מכהן בתפקיד סגן יו"ר הכנסת. בליכוד ובמפלגות החרדיות מעוניינים שימשיך בתפקיד זה משיקולים פוליטיים, אולם בעוצמה יהודית ובציונות הדתית מתנגדים בתוקף.

"טיבי הוא תומך טרור ארור, יועצו של ערפאת שרצח אלפי ישראלים", תקף הבוקר סגן השר אלמוג כהן ממפלגת עוצמה יהודית, "אין ולא יהיו איתו שום הסכמים ושום תיאום. מפלגת עוצמה יהודית בראשות בן גביר תצביע נגד הדבר הזה. אין בזה שום היגיון".

"האיש הזה לא ראוי להיות בפרלמנט הישראלי אלא בסוריה, שם מקומו הטבעי. יש נציגים הרבה יותר טובים היום בחברה הישראלית, כמו יוסף חדאד, שמייצג באמת את הקשיים, הרצונות ואת היכולת לשנות ולחיות כאן ביחד עם הערבים במדינת ישראל".

אחד האתגרים הראשונים שאיתם תצטרך להתמודד הממשלה החדשה, זו החלטת האו"ם לפיה ניתן יהיה לבקש חוות דעת משפטית בנוגע ל"משמעות המשפטית של הכיבוש הישראלי המתמשך". ראש הממשלה נתניהו הגיב לכך ואמר: "כמו מאות ההחלטות המעוותות נגד ישראל שהתקבלו לאורך השנים, גם ההחלטה הבזויה שהתקבלה היום לא תחייב את ממשלת ישראל. העם הישראלי אינו כובש בארצו ולא בבירתנו הנצחית, ירושלים".

סגן השר כהן התייחס לכך הבוקר, "האו"ם הפך מזמן לגוף לא רלוונטי. אפשר לספור את הפעמים שגינו את רוסיה, עיראק או סוריה. הם הופכים את עצמם ללא רלוונטים. או"ם-שמום זה רלוונטי יותר מתמיד".

איך אתה מסביר את זה שמדינות באירופה וגם איחוד האמירויות ומרוקו שיש לנו יחסים איתן, הצביעו בעד?
"לפי מה שהבחנתי, רוב מדינות אירופה נמנעו או היו נגד. יש הזנחה בזירה הבינלאומית, אנחנו כאן כדי לתקן. ראש הממשלה נתניהו החל בשיחות כבר ביום שישי בבוקר. מאמין שלאט לאט נחזור למסלול הנורמלי שבו מדינת ישראל מעצמה שכל מדינות העולם מכבדות וסופרות אותה".

איך צריך לנהוג לדעתכם ברשות הפלסטינית? צריך לקצץ בכספים?
"מזמן היינו צריכים לעשות את זה. אין בצד השני פרטנר. אי אפשר מצד אחד לשלם משכורות לרוצחים לפי תעריף של מי שהרג יותר יהודים, ומצד השני לדרוש ולומר שיש פרטנר לשלום. צריך להטיל סנקציות. בכירי הרשות מסתובבים כמו טווסים ביום, ובלילה הולכים להלוויות של רוצחים ומסיתים כנגד העם היהודי. הם צריכים להתחיל לשלם מחירים יותר כבדים".

לשלול היתרי כניסה? לעצור את התיאום הביטחוני?
"אשמח לעצור את היתרי הכניסה שלהם. הם לא ראויים להיכנס לתוך מדינת ישראל, סמל הדמוקרטיה היחיד במזרח התיכון. התיאום הביטחוני מגיע מתוך עוצמה, לא מתוך חולשה. מדינת ישראל צריכה להשאיר את היכולת להגיב בכל זמן נתון, מכל שטחי יו"ש. התיאום הביטחוני צריך להימשך כמו שהוא. נוכחנו לדעת שלא מעט פעמים כאשר מנסים לתאם איתם ביטחונית, נכנסים לתוך מארבים או כיפות אדומות. הם מבינים כוח, צריך לדבר איתם בכוח".

היום נרגיש את עליות המחירים. איך תעצרו את זה?
"אנחנו עדיין טועמים את פירות הבואשים של הממשלה הקודמת. השר סמוטריץ' הודיע שיטפל טיפול עמוק ואני סומך עליו. במשרד התחבורה הוא עשה עבודה מצוינת. עמדתי שצריך לעצור את עליות המחירים. לא הגיוני שלי תעלה המשכורת, בזמן שלאנשים אין אוכל במקרר. זה בעיניי דבר עצוב. כבר הודיעו שיעצרו את עליית החשמל, שהיא העלייה הכואבת ביותר. לגבי מחירי הדלק יש המון משתנים שונים. היום נתחיל את יומנו הראשון בעבודה במשרדים וניתן דגש מאוד גדול על יוקר המחיה שממנו נאנק וסובל חלק ניכר מעם ישראל".