תשעה ימים לבחירות ואבי גבאי, יו"ר מפלגת העבודה, יוצא לקרב בלימה מול כחול לבן. הוא קורא לבני גנץ להפסיק את המתקפות על מפלגתו וליאיר לפיד לוותר על הסכם הרוטציה, כדי לאפשר למצביעי ימין להצביע כחול לבן ובכך להגדיל את גוש השמאל-מרכז.

"לפיד צריך לוותר על הרוטציה המטופשת הזאת. אנשים לא יודעים מה זה רוטציה, הם לא בוחרים ראש ממשלה לשנתיים. אנחנו רואים בסקרים שניים-שלושה מנדטים של אנשי ימין רך שאומרים: אם הם יוותרו על הרוטציה, נצביע לכחול לבן", טען גבאי ב"חדשות הבוקר".

"אנחנו נמצאים עכשיו במלחמה ענקית על דמותה של מדינת ישראל, כולם מבינים את גודל השעה. תראה את הקמפיין שעושים לגנץ ותבין מה יקרה פה בהמשך", אמר גבאי, "זה נתניהו, זו דרכו. זה הקמפיין הכי זוועתי שהיה פה, ולצערי הרב בעתיד יהיו גרועים ממנו".

בימים האחרונים הקמפיין שלכם הולך על הראש של כחול לבן, מפלגה שנמצאת בגוש שלכם. זה לא לירות בתוך הנגמ"ש?
"להיפך, זה מעודד אנשי ימין להצביע להם. אני רוצה שאנשי ימין יצביעו לכחול לבן. אני היחידי פה שמסתכל על המחנה כולו. אנחנו אומרים דבר מאוד פשוט: כחול לבן זה מיזם פוליטי, לא מפלגה, שתפקידו להביא מצביעים מהימין כדי להחליף את נתניהו. ברגע שכל מה שהם עושים זה לחפש את המצביעים שלנו, אז הם בעצם יוצרים מצב שהמחנה של נתניהו יינצח. הם תוקפים אותנו ואני לא מצליח להבין אותם. אם הם באמת רוצים בניצחון, שיעשו הכל כדי לנצח ולהביא קולות מהימין".

התחושה בציבור היא שבמערכת הבחירות הזאת כולם ירדו נמוך מאוד. מה חשבת על הסיפור שגנץ הלך לפסיכולוגית?
"אני מכיר את בני גנץ, פגשתי אותו כמה פעמים, הוא איש מצויין, ראוי, רציני, ובוודאי שקול. כל הניסיון הזה להפוך אותו למה שהוא לא זה ניסיון מכוער ומגעיל. עם כל הכבוד, בן אדם רוצה ללכת לדבר על משהו שמציק לו, זה בסדר גמור. יש בך איזשהו ספק שגנץ איש שקול ורציני? למה צריכים לדון בזה בכלל? ברגע שאנחנו דנים בזה אנחנו משרתים אותם".

לא טעית כשהלכת על קמפיין הגזענות נגד הליכוד וראש הממשלה?
"חס וחלילה, לא טעיתי. כשראיתי את מירי רגב מסבירה לנו שהדירו אותה מהתמונה כי היא מזרחית ואישה, זה שורט את הלב, זה כואב. תבינו, זה לא דבר של מה בכך. נתניהו גזען, זאת האמת. הרי ההיסטוריון שלו, האיש שישב איתו ימים ושעות אמר שנתניהו אמר לו שחיילי גולני המזרחיים הם טובים כל עוד יש להם קצינים לבנים. זה ראש הממשלה שלנו, איש גזען וצריך שהציבור יידע את זה. תפקידנו לומר לציבור את האמת. מי שרוצה לנצח את נתניהו צריך לתקוף אותו כמו שהוא תוקף אותנו. הילרי קלינטון הסבירה שכשטראמפ יורד נמוך היא תעלה למעלה, ראינו איך זה נגמר. את נתניהו צריך לתקוף במקומות שאנחנו צודקים בהם, כשאנחנו רואים אמת".

אנחנו אחרי לילה עם חמישה שיגורים לדרום, אבל מצד שני בחמאס אומרים שאנחנו קרובים להסכמה. אולי ההתנהלות של ראש הממשלה נתניהו שלא שש אלי קרב, תוכיח את עצמה?
"אני בעד הסדרה ולא בעד מלחמה, אבל אי אפשר לתת עכשיו שבחים לנתניהו על התנהלות מזעזעת. בשנה האחרונה חטפנו כאן 1200 טילים על הדרום, אין לזה שום הצדקה. האיש הזה פשוט לא מנהל את העסק כמו שצריך. ראית אתמול את סינוואר והנייה מסתובבים זחוחים ושמחים, עושים סלפי עם אנשים, כואב לראות את זה. בלילה נתניהו הוציא את הוידאו שלו שמסביר לנו את העניין, ראית ראש ממשלה לחוץ ומפוחד. מדינת ישראל חזקה עם כוחות אינסופיים ובסוף אנחנו כל הזמן נכנעים לחמאס. התפקיד שלנו הוא להילחם כדי שבעזה יהיו חיים נורמליים. אתה רואה אוכלוסייה שחיה בתנאים שהם לא סבירים. אני בעד הסדר שיאפשר חיים הומניטריים בעזה, צריכים לחתור לעזה נורמלית עם שני מיליון אנשים שיש להם מים, ביוב, חשמל, דיור ותעסוקה. ברגע שהם יחיו חיים נורמליים הם ילחצו על החמאס ולא חמאס עליהם".