פעולה יומיומית של הפעלת מדיח כלים כמעט גבתה את הראייה של חגית. זאת לאחר שטבלית ג'ל התפוצצה והשפריצה לתוך עינה הימנית, כשניסתה להפריד בין שתיים שנדבקו זו לזו. בזכות ההגעה המהירה לבית החולים שיבא בתל השומר, הצליחו הרופאים להציל את העין, ולא נגרם נזק שיכול היה להסתיים באובדן ראייה. בריאיון ל"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין סיפרה חגית על הכאבים הקשים שחוותה: "הרגשתי קצת שורף אז רצתי לברז לשטוף, אחרי דקה הרגשתי כאילו העין נאכלת, זאת לא עין שורפת, הרגשתי כאילו משהו התפוצץ שם, כאילו הנימים בתוך העין מתפוצצים, כאילו החומר אוכל את העין מבפנים".

ואכן, אחרי שיחה עם המרכז להרעלות, הבינה את חומרת המצב: "חייגתי ישר למרכז להרעלות וסיפרתי לו שאלה טבליות של פיירי, ושהחומר קפץ לי לתוך העין. חשבתי שהוא יגיד לי: 'תשטפי עם איזה חומר מסוים וזה יעבור'. איך שהוא שמע מה קרה לי, הוא אמר: 'לא עוד חצי שעה, לא עוד רבע שעה, עכשיו, עכשיו, את פשוט טסה למיון. כמו שהחומר לוקח את הכלים במדיח, שוטף ומסיר מהם את השומנים, באותה מידה זה עכשיו ממיס את הרשתית, ממיס את הרקמות בתוך העין. עכשיו את טסה למיון לפני שאת מאבדת את הראייה".

גם במיון חגית נתקלה בתגובות דומות, כשהאחיות הבינו את חומרת המצב ומיד שטפו את העין עם חומר מיוחד: "כמה אחיות פתחו את העין, והתחילו להביא שקיות של שטיפות מיוחדות שיש להם בבית חולים. איך שהתיישבתי אצל רופאת העיניים והוצאתי את השקית של פיירי, הבאתי אותה איתי, היא אמרה לי: 'אוי ואבוי' ופשוט החווירה. אז שאלתי אותה למה היא מגיבה ככה, והיא אמרה לי: 'החומרים האלה שבתוך הטבליות גורמים נזק בלתי הפיך לעין. אני מאוד מקווה בשבילך שלא נגרם כבר איזה נזק שאנחנו לא יכולים להציל".

למזלה של חגית הרופאים הצליחו להציל את העין, כך שלא נגרם נזק חמור, אך נראה שמקרים אלו אינם נדירים כפי שניתן לחשוב. ד"ר שמואל גרפי, מומחה קרנית מהקריה הרפואית רמב"ם, הסביר ל"חדשות הבוקר": "לצערנו, אנחנו נתקלים בלא מעט מקרים כאלה. יש אפילו עלייה בהיראות בזמן ניקיונות לפני פסח. אני לא חושב שמיד צריך לרוץ לבית החולים. הדבר הראשון שצריך לעשות זה למצוא את הברז הקרוב ולשטוף את העין לפחות 20 דקות כשהיא פקוחה. בזמן הזה להירגע, להתעשת ואז לנסוע לבית החולים, וכבר בקבלה לתאר את מה שקרה לך כדי שיפנו אותך לשטיפה חוזרת עם מים מיוחדים שיש במיון".

תגובת פיירי: "הצטערנו לשמוע על החוויה שעברה על הלקוחה. יש לעקוב אחר הוראות השימוש ואזהרות השימוש שעל גבי האריזה ולהשתמש בהתאם. בכל שאלה ניתן לפנות לשרות הלקוחות של החברה שפרטיו רשומים על גבי אריזת המוצר".

"חדשות הבוקר": ראשון עד חמישי ב-06:15. קשת, ערוץ 12