העולם הוכה בתדהמה אמש (ראשון) עם היוודע מותו הטרגי של אגדת ה-NBA קובי בראיינט בהתרסקות מסוק. שחקן הכדורסל עמרי כספי ששיחק נגד בראיינט בליגת ה-NBA, הודה כי התקשה בהתחלה להאמין שהחדשות על מותו נכונות.

"כשאשתי כתבה לי לראשונה כשזה יצא בטוויטר, חשבתי שזה סוג של בדיחה", סיפר כספי ב"חדשות הבוקר", "בדקתי את התאריך, חשבתי שאולי אנחנו בראשון באפריל ועובדים עלינו. ככל שהזמן עבר ויצאו יותר ויותר כתבות, פתאום זה נהפך למציאות. לאבד את קובי ואת הבת שלו בצורה כזאת, זאת טרגדיה שאין כדוגמתה, זה משהו שהוא בלתי נתפס".

קובי בראיינט ועמרי כספי (צילום: Alex Gallardo, AP)
קובי בראיינט ועמרי כספי | צילום: Alex Gallardo, AP

כספי ספד למי שהיה בעבורו מודל לחיקוי: "שיחקתי נגד קובי עשרות פעמים וזו הייתה זכות גדולה. בתור ספורטאי, הוא היה מודל לחיקוי והדמות להערצה בספורט. הוא היה מוכשר ברמות הכי גבוהות, הוא לקח את סט היכולות שלו ותמיד עבד, אפילו ברמה חולנית, כדי לשפר את עצמו ואת היכולות שלו. הוא היה משהו מיוחד והגיע לרמה של מייקל ג'ורדן, שזה לא הגיוני בכלל".

כספי סיפר על אישיותו של בראיינט מחוץ למגרש: "קובי היה ידוע כאיש משפחה, בטח אחרי התהליך שהוא עבר בתחילת שנות האלפיים, עם הסיפור שהיה לו בזמנו. אחרי הסיפור הזה, הוא מאוד התכנס בתוך עצמו והיה עם המשפחה והבנות. הוא שינה את התדמית שלו לחלוטין".

יש רגע אחד מהמגרש שאתה זוכר במיוחד?
"במשחק ששיחקנו נגד הלייקרס, קובי שיחק בהילוך שני ואנחנו הובלנו. היינו ילדים בני 21 שחושבים שהנה, אנחנו מנצחים את קובי בראיינט הגדול. התחלנו לדבר איתו טראש טוק על המגרש, ודרק פישר הסתכל עלינו ואמר, 'חבר'ה, כדאי לכם מהר מאוד להירגע, כי אם הוא יתעצבן חבל לכם על הזמן'. בסופו של דבר הוא התעצבן בלי קשר וניצח אותנו".

חבר הכנסת עפר שלח, פרשן NBA לשעבר, סיפר על ההשוואה למייקל ג'ורדן איתה התמודד בראיינט לאורך הקריירה שלו: "מהיום שקובי הגיע לליגה, ה-NBA ניסה לביים איזו העברה של הלפיד מג'ורדן אליו. הוא כל הזמן היה במבחן הזה. עכשיו, אף אחד לא יכול להיות מייקל ג'ורדן, הוא היה תופעה חד פעמית. קובי התמודד עם הדבר הזה לאורך הקריירה שלו והתגבר על זה, זה היה אחד הדברים היפים בו. משלב מסויים השאלה הזאת כבר לא הייתה רלוונטית. מייקל ג'ורדן הוא הגדול בכל הזמנים, אבל קובי בראיינט היה קובי בראיינט ועיצב אישיות משל עצמו שהייתה לה עוצמה מאוד גדולה וייחודית בתולדות המשחק".

"קובי היה התמצית של האדם ששואף להיות הכי מושלם והכי טוב במה שהוא עושה", המשיך שלח, "ברמה של כמעט טירוף, עבודה סופר קשה. הוא היה מהגדולים בתולדות המשחק בכל פרמטר, אין ספק, גם בנתונים של נקודות ואליפויות וגם בנוכחות העצומה שלו. הוא היה סמל לשלמות".

על פרשת האונס שריחפה מעל בראיינט סיפר שלח: "בראיינט התמודד עם הפרשה המאוד מכוערת הזאת, שלא הוכחה אף פעם כאונס, אבל הייתה שם השתקה של כל העניין. התדמית של בראיינט הייתה רחוקה מלהיות מה שהוא רצה, אבל הוא עבד על זה והצליח לצאת גם מהדבר הזה. אם רוצים להראות דוגמה לילדים של בן אדם שבמסירות עצומה ובעבודה קשה הצליח להגיע לטופ, בראיינט היה כזה".

קובי בראיינט ומשפחתו (צילום: רויטרס, רויטרס_)
קובי בראיינט ומשפחתו | צילום: רויטרס, רויטרס_