עומר שם טוב בילה במסיבת הטבע ביער רעים כשהמחבלים החלו לירות לכל עבר. הוא ניסה להימלט מהמקום במכוניתו, אך נחטף על ידי המחבלים לרצועת עזה. הוריו, שלי ומלכי שם טוב, מודאגים מאוד ואף גורם רשמי לא פנה אליהם עד כה.

"אתמול בבוקר, עם האזעקה, עומר היה במסיבה הגדולה ברעים", תיאר אביו, "הוא היה איתנו בקשר ובאיזשהו שלב אמר שיש המון יריות ובלגן גדול. היינו איתו כמה פעמים בשיחות כשבסביבות השעה 09:30 בבוקר אמר שמצא את המכונית ושהוא מתחיל לנוע ולחזור. מה שהיה מאוד מוזר, זה שהוא שלח לנו נקודת ציון בלייב וראינו שהמכונית מתקדמת לכיוון הגבול עם עזה. ניסינו להדחיק כמה שאפשר, כל היום חיכינו והמתנו, היינו בבתי החולים, בכל שטחי ההתכנסות, עד שראינו סרטון שפרסם החמאס. עומר נחטף על ידם".

באיזה מצב הוא היה בסרטון?
שלי: "צילמו אותו כפות על הרצפה, כשלידו חבר שלו. זיהינו אותו בגלל הקעקועים. זה היה מטושטש, אבל לפי הסימנים ראינו שזה הוא. חבר שלו שלח לנו בטלגרם את הצילום הזה, ומאז אנחנו נמצאים בסיוט מתמשך".

פנו אליכם מאז המקרה?
מלכי: "אף אחד לא מדבר איתנו, אף גורם ממשלתי, מדיני או צבאי. אנחנו פה לבד, מנסים לקבל את האינפורמציה, להתמודד ולהבין לאן זה הולך, מה הולך לקרות קדימה. אנחנו לא יודעים אם מטפלים בזה, אם השם שלו כבר נמצא בין החטופים. אנחנו מבינים שיש עשרות חטופים, אבל איך מוודאים שיש תהליך טיפול בדבר הזה? החטופים האלה צריכים להשתחרר, צריכים לחזור הביתה".
שלי: "חשבתי אתמול: מה אני עושה עכשיו? אני יושבת בבית מול הטלוויזיה ואין לי מה לעשות. זה תסכול. כל מה שאני רוצה זה שעומר יחזור הביתה, ושיחזור בריא. אנחנו לא יודעים אפילו למי לפנות, מאיפה להתחיל".

עומר שם טוב (צילום: מתוך הפייסבוק של שלי שם טוב)
עומר שם טוב | צילום: מתוך הפייסבוק של שלי שם טוב

אתם בקשר עם חברים שלו שהיו במסיבה?
שלי: "עומר היה עם שני חברים. האמא זיהתה שהבן שלה נמצא ליד עומר, היא עוד לא יודעת איפה הבת. לא ראתה סימן ממנה. יש חברים שכן הצליחו לברוח. יש חבר שהתחבא שמונה שעות בשיח עד שבאו ואספו אותו. ברגע שהכל קרה הם התפזרו, כל אחד ברח למקום אחר. עומר נתפס עם החברים שלו. אנחנו במצוקה מאוד קשה. אם יש הורים נוספים באותו המצב, נא לפנות אליי כדי שנוכל לארגן משהו ביחד".

מה אתם מצפים שיקרה עכשיו?
מלכי: "היינו מצפים שתהיה דמות בכירה שתפנה לכל ההורים שהילדים שלהם נחטפו ונמצאים בשבי, ושיסבירו לנו מה הולך לקרות, מה הצעדים שהממשלה הולכת לעשות. לא להשאיר אותנו בעלטה הזאת, לא להשאיר אותנו במקום החושך הזה ובחוסר האונים".