ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם מנכ"ל ענקית התרופות האמריקנית פייזר, אלברט בורלה, וסיכם איתו על רכישת 6 מיליון מנות חיסון נגד הקורונה.

השר להשכלה הגבוהה ולמשאבי המים, זאב אלקין, הסביר ב"חדשות הבוקר" כי מדובר בהישג של ראש הממשלה: "אחרי השיחה של ראש הממשלה אפשר להיות יותר אופטימיים. זו לא פעם ראשונה שנתניהו משתמש בעולם הקשרים המדיניים שלו, במקרה הזה עם ראש ממשלת יוון וקשרים אחרים, כדי לעזור למדינת ישראל".

"הוא הצליח לדלג אותנו מעל התור הרגיל ואני מקווה מאוד שנגיע להסכם כמה שיותר מהר", המשיך השר אלקין, "הדרך להסכם נפרצה אתמול בשיחה של המנכ"ל עם ראש הממשלה. לגבי כמה זמן נצטרך לחכות, מי שחושב שתוך חודש-חודשיים יהיה פה חיסון לקורונה - אני חושב שהוא מגזים. להערכתי זה ייקח עוד כמה חודשים טובים עד שנגיע ליכולת להשתמש בחיסון באופן משמעותי".

שר הביטחון בני גנץ דרש לכנס השבוע את קבינט הקורונה כדי לדון בהמשך הקלת ההגבלות, אך לפי הדיווחים לא נענה על ידי ראש הממשלה. "אתמול היה דיון ארוך מאוד אצל ראש הממשלה. גם נציגי כחול לבן השתתפו בדיון הזה", סיפר אלקין, "לצורך פתיחת השלב השלישי קבינט הקורונה קבע פרמטרים ואנחנו עוד לא שם. אין מה לכנס את קבינט הקורונה, אין מה לפתוח, כי כרגע לפי הנתונים אנחנו לא נמצאים במקום שאפשר לעבור לשלב השלישי".

אתה בעד עוצר לילי?
"העוצר הלילי שהציע השר יזהר שי מכחול לבן יקטין מגעים במקום אחד ויאפשר לנו לפתוח במקום אחר, מקווה שביום-יומיים הקרובים יהיה דיון המשך בנושא ונוכל לגבש מתווה. אישית אני מאוד תומך בגישה דיפרנציאלית, אני חושב שמשרד הבריאות צריך לאתחל את תוכנית הרמזור. ברור שהמספרים שלו לא תואמים למצב של היום, אבל הכיוון הוא לפתוח כמה שיותר תחומים, גם בחינוך וגם במסחר, בערים הירוקות".

יש תחושה של התקרבות מסויימת בין ראש הממשלה לחברי הכנסת הערבים.
"לא, בחייכם. ראש הממשלה הוזמן להופיע בפני ועדה בכנסת בנושא הפשיעה במגזר הערבי, נושא שאנו מקדישים לו תשומת לב ברמה הממשלתית וגם ברמת ראש הממשלה. יש המון דברים שצריך לתקן וצריך להשקיע משאבים ואכיפה משטרתית. מציע להפריד בין ההשקעה המשמעותית שהממשלה הזאת עושה במגזר הערבי, לבין שיתוף פעולה עם הרשימה המשותפת שברובה פועלת נגד מדינת ישראל. אין פה פרטנר לשיתוף פעולה".