בשורה לנשים לפני לידה: מעתה אפשר יהיה לראות באולטרסאונד את ראש העובר כבר בזמן צירי הלחץ. איך זה עובר ומה זה נותן? ראובן אחירון, מנהל יחידת האולטרסאונד בשיבא סיפר ל"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין על החידוש.

"במתכונת החדשה האישה תוכל לראות לראשונה את ראש העובר בתהליך הלידה ותוכל להשתתף באופן אקטיבי בלידה. עד עכשיו, בזמן צירי לחץ, האישה נותרה די פסיבית והמתינה להוראות המיילדת. אלו שקיבלו אפידורל או אלחוש כלשהוא גם לא תמיד חשו בצירי הלחץ ולכן צריך היה לכוון אותן".

כעת, מסביר אחירון, כי המטופלת תוכל לראות כיצד ראש העובר נע בתעלת הלידה, היא תוכל לראות במו עיניה את
השינוי שהלחיצות שלה עושות לגופה ובכך שיש לה היכולת לראות את אפקט השינוי, היא תוכל להתחבר לתהליך הלידה ולמה עליה לעשות על מנת שהעובר ייצא החוצה.

ומה זה נותן? ובכן, במחקר שבוצע בשיתוף בין יחידת האולטרסאונד בתל השומר וחוקרי המכון לגיל ינקות ע"ש זיאמה ארקין, בבית הספר "איבצ'ר" לפסיכולוגיה בבינתחומי הרצליה, נבדקו 90 נשים: 25 נשים שעברו לידה לצד האולטרסאונד החדש ובקבוצת הביקורת היו 65 נשים שלחצו בצורה הקונבצניונאלית. "מצאנו כי הנשים שילדו בשיטה החדשה ילדו בזמן קצר יותר, וחוו פחות סיבוכים כמו קרעים ונזקים כתוצאה מהשתתפות אקטיבית בלידה. כמו כן, הדבר משפיע על הבונדינג הקשר של היולדת עם העובר. הנשים מספרות שהיה להן נפלא, שהן הבינו מה עליהן לעשות וקיבלו שליטה על הגוף שלהן", מסכם אחירון.

>> תמונת הלידה המדהימה שפייסבוק הסירה