בימים האחרונים דווח על התקדמות ממשית במשא ומתן בין הליכוד וכחול לבן סביב הקמת ממשלת אחדות. צוותי המשא ומתן מטעם שתי המפלגות נפגשו אתמול (שלישי) ובסיום הפגישה דווח כי המגעים הפכו רציניים וכי מסתמנת התפתחות חיובית. עם זאת, הפגישה של ראש הממשלה בנימין נתניהו ובני גנץ אתמול בלילה הוגדרה כלא מוצלחת ומיד אחריה פתחו השניים בחילופי האשמות על כישלון השיחות.

השר זאב אלקין, חבר צוות המשא ומתן הקואליציוני מטעם הליכוד שנכח בפגישות עם צוות כחול לבן, טען ב"חדשות הבוקר" כי האשם היחיד בכך שלא הושגה הסכמה הוא יאיר לפיד. "התכנסנו עם צוות כחול לבן בתיווכו של אביגדור ליברמן במאמץ לקדם ממשלת אחדות. ישבנו בחדר, הפערים היו קטנים ואפשר היה לגשר עליהם", תיאר אלקין את פגישת המשא ומתן, "עוד פגישה אחת או שתיים והיה אפשר להגיע להסכם. אבל אז חזרו אנשי הצוות של כחול לבן לקוקפיט, פגשו את יאיר לפיד והכל התהפך. בערב, בפגישה של גנץ ונתניהו, קיבלנו הליכה של עשור אחורה, מרחק מאוד מאוד גדול".

אתה שועל פוליטי ותיק, לאן להערכתך הולכים מכאן?
"אני הרבה פחות אופטימי הבוקר מכפי שהייתי אתמול אחר הצהריים. אם רק בני גנץ היה מוצב מולנו, יכול להיות שהיינו מקימים ממשלת אחדות מזמן. בכחול לבן אומרים, 'נלך לבחירות, זה עדיף, אנחנו לא רוצים להתפשר על עקרונות', אבל מה יקרה בבחירות? משהו ישתנה? עדיין יישארו שני גושים שלאף אחד מהם לא יהיה רוב אבסולוטי להקים ממשלה. חבל לגרור את המדינה לבחירות שלישיות, ובוודאי שלא יעלה על הדעת להקים ממשלת מיעוט שתהיה תלויה ברשימה הערבית המשותפת. בזה אנחנו ניאבק בכל הכוח".

נתניהו כתב בפייסבוק הבוקר שגנץ סירב למתווה הנשיא, האם אתם הסכמתם להיפרד מש"ס ומיהדות התורה?
"היום כולם מבינים, גם אנשי כחול לבן, שהדרישה לגבי הבלוק היא לא רלוונטית. היא מנוגדת למתווה הנשיא כי הנשיא דיבר מפורשות על כך שכל המפלגות ייכנסו לממשלה. אנשי כחול לבן פנו לכל אותן המפלגות שהם אמרו בהתחלה שלא יהיו מוכנים לשבת איתן והציעו להן הצעה מאוד נדיבה. לכן, הבלוק הוא לא החסם אלא ההתעקשות של כחול לבן שלא מוכנים לקבל את העובדה שנתניהו הוא מנהיג הליכוד".