הקניונים, השווקים וחדרי הכושר חזרו הבוקר (חמישי) לפעילות, אבל המסעדות ובתי הקפה עוד רחוקים מאוד מלהיפתח שוב. בעיריית תל אביב גיבשו מסמך עם לא פחות מ-30 תקנות מחמירות שרק אם המסעדנים יעמדו בהן תתאפשר פתיחת המסעדות.

"המתווה מאוד נוקשה, אני לא יודע איך נסתדר איתו", הודה השף חיים כהן שעומד בחזית מאבק המסעדנים ובבעלותו מספר מסעדות בתל אביב, "אלה תנאים קשים מאוד, נצטרך להמציא משהו חדש. האנושות הגיעה לירח פעם, אז בוא נסמוך על המוח הישראלי שיצליח לעשות את זה. תחשוב על מלצר שמדבר עם מסיכה, איך יבינו אותו? שני מטרים זאת מכה קשה להרבה מסעדות, זה מוריד 50% מהתפוסה. אין היתכנות כלכלית לפתוח".

לדברי כהן, הסיוע מהמדינה לוקה מאוד בחסר. הטבות שהובטחו לא באמת מומשו עד לרגע זה: "היו דיבורים על פיצויים, אבל שקל עוד לא נכנס לבנק. הערבות הבנקאית שמדברים עליה חודשים? לא קרה עם זה שום דבר. החל"ת של העובדים במסעדה עומד להסתיים השבוע. מה אעשה איתם? אני חייב לפטר אותם ולשלם להם פיצויים, אבל החוק אומר שאם אני מפטר עובד ונותן לו פיצויים, הוא לא יכול לחזור למקום העבודה חצי שנה".

מתי להערכתך המסעדות ייפתחו?
"המסעדות הן האחרונות בתור. אנשים רוצים מיד לפתוח, אבל אני חושב שדווקא כן צריך את הנשימה הזאת. צריך לתת עוד קצת זמן לשוק להיפתח. אנשים ייראו שהשווקים נפתחו ושאנשים מטיילים ובאופן פסיכולוגי יהיה להם האומץ לבוא למסעדות. אני רוצה שהכלכלה תתחיל לנוע למרות המגבלות שיש".