בוקר אחרי אישור השלב השני של היציאה מהסגר בקבינט הקורונה ולקראת חזרתם של תלמידי כיתות א'-ב' ללימודים ביום ראשון הקרוב, טוען יושב ראש ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, כי ההחלטות מתקבלות באיחור ובחוסר היגיון וכי הממשלה נכנעת לתכתיבים פוליטיים.

"הממשלה שלנו זה חכמי חלם בהתגלמותם", קבע ליברמן ב"חדשות הבוקר", "זו ממשלה מסורבלת, 35 שרים ו-14 סגני שרים ושום דבר לא מתקבל בזמן אמת. הכל נמתח כמו מסטיק. אני נזכר כל פעם בהמנון בית"ר, 'כי שקט הוא רפש'. זה מה שעושים. מפזרים כספים כדי להשתיק את הקבוצות שמוחות, מקריבים את העתיד שלנו למען הצרכים הפוליטיים הקרובים, הסקר הקרוב והבחירות הקרובות".

"שלושה חודשים אני דורש לקבל הסבר, למה המקוואות פתוחים והבריכות סגורות?", המשיך ליברמן, "איפה הנתונים? למה אסרו על משחקי טניס של שני אנשים, במגרש של 700 מטר בממוצע, באוויר הפתוח? לא קיבלתי שום הסבר הגיוני. המשבר העיקרי הוא לא הקורונה אלא אובדן אמון הציבור במערכת. אין אכיפה של החוקים במגזר החרדי. פתחו מאות תלמודי תורה וישיבות ואף אחד לא אוכף".

אם שוב פעם הכל ייפתח בבת אחת, התחלואה תעלה.
"צריך לפתוח את הבריכות ומכוני הכושר כדי לתת לאנשים להוציא אנרגיה. תחושת הבדידות, הדיכאון והפניות לעזרה נפשית בעיקר מצד אנשים צעירים - בקפיצה מטורפת. הצעירים הם הראשונים לעזוב מקומות עבודה, מפטרים אותם. החרדות האלו הן לטווח ארוך. יש הרבה אנשים שהחרדות ילוו אותם עוד הרבה מאוד זמן".

אם אתה היית במוקד קבלת ההחלטות, מה היית עושה?
"דבר ראשון, צריך להשקיע כסף בתשתיות. אל תנסו לקנות חלקים של הציבור או קבוצות לחץ כאלו ואחרות, תסתכלו לטווח הארוך. אי אפשר לשעבד את העתיד של הנכדים והנינים שלנו. לוקחים פה הלוואות בריביות גבוהות, עוד מעט מורידים אותנו בדירוג האשראי ואנחנו כל הזמן מידרדרים במבחני פיז"ה ובדירוג האוניברסיטאות".

דרשת במשך שלוש מערכות בחירות ממשלת אחדות לאומית והיא די כשלה. איפה טעית?
"הצלתי את מדינת ישראל שלוש פעמים מהקמת ממשלה חרדית ומשיחית. לא הבטחתי, הורדתי שפם והתחייבתי לציבור ואחר כך שיקרתי. עמדתי במה שהבטחתי לבוחרים שלי".

בסקרים, זה דווקא בנט שנוסק. אתה מודאג מזה?
"זה לא מעניין אותי. אני לא מסתכל על הסקר הקרוב ולא על הבחירות הקרובות. הייתי כבר סגן ראש ממשלה, שר ביטחון ושר חוץ. כשמסתכלים על כמות האחיות פר 1,000 נפש, כמות מיטות האשפוז, הרופאים, ההצלחה בבגרויות, האוניברסיטאות והמדע, רואים שאנחנו במדרון חלקלק. רק אם נסתכל מעבר לסקר הקרוב ולבחירות נוכל לשנות את המציאות".