חבר הכנסת צביקה פוגל ממפלגת עוצמה יהודית קרא למשטרה לעצור את ראש האופוזיציה, יאיר לפיד ואת שר הביטחון לשעבר בני גנץ, על רקע אזהרותיהם מפני מלחמת אזרחית אפשרית בעקבות הרפורמות במערכת המשפט שמקדם שר המשפטים יריב לוין. "זה מטורף הדבר הזה. צריך לעצור אותם עכשיו, הם האנשים המסוכנים ביותר שיש כרגע", אמר פוגל. "מבחינתי זאת בגידה במולדת. זו עילה למעצר".

בהמשך, חברו למפלגה אלמוג כהן הצטרף והזהיר כי גנץ ולפיד, "ייעצרו עם אזיקים אם ימשיכו עם ההסתה והרצון לשפוך דם ברחובותיה של מדינת ישראל".

ההתבטאויות הללו עוררו סערה ציבורית גדולה. ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר, "במדינה דמוקרטית לא עוצרים את ראשי האופוזיציה, כפי שלא קוראים לשרי הממשלה נאצים, לממשלה יהודית הרייך השלישי ולאזרחים לצאת למרי אזרחי". בן גביר ביקש מחברי מפלגתו, "אל תלכו לכיוון של לעצור את לפיד וגנץ, מה פתאום. תגידו שהם מסיתים, אבל אנחנו לא רוצים לעצור והמשטרה לא תעצור מתנגדים פוליטיים".

שר המורשת עמיחי אליהו, חבר עוצמה יהודית, התייחס לדברי חברי מפלגתו הבוקר. "יש כאב גדול מאוד של חברי כנסת שמרגישים שיש פה טירוף מערכות. יש מי שקורא למלחמת אחים, משתמש במילים המתועבות האלה ומעלה אותן לסדר היום. אם זה נעמה לזימי, אם זה שופט בית המשפט העליון אהרן ברק, אם זה בני גנץ. ריבונו של עולם, כל כך הרבה שנים התפללנו למדינה הזו, מי מעז להעלות את המילים המתועבות האלה על דל שפתיו? איך אנחנו מסוגלים בכלל לחשוב ולהעלות את זה לסדר היום הציבורי?".

האם המשטרה צריכה לאזוק הבוקר את לפיד וגנץ?
"כולכם מבינים שזו קריאה שאף אחד לא מתכוון מחר בבוקר ללכת ולאזוק אותם עם אזיקים. אם מותר לי שנייה לחרוג מכללי הפוליטיקלי-קורקט: אתם השתגעתם? אנשים מדברים על מלחמת אחים. אנחנו והתקשורת צריכים לעמוד על בריקדות ולומר שזה דבר חמור יותר מכל קריאה של חבר כנסת כזה או אחר או מכל שלט שיש בהפגנה. צריכים לעצור את הטירוף הזה. בני גנץ קרא על הבמה למלחמת אחים. הוא אמר, 'אם תמשיכו בדרך שלכם, בתוכנית של יריב לוין, תובילו למלחמת אחים'. אז הוא לא קרא למלחמת אחים, אבל אמר שהתוצאה של המעשים הדמוקרטיים הלגיטימיים של הממשלה הנבחרת יובילו למלחמה. יש פה ממשלה שנבחרה, רוצים לייצר דירקטיבה שלטונית אחרת, תתמודדו עם זה בארבע השנים הקרובות".

אתה תומך בדברי פוגל ואלמוג או לא?
"כולכם מבינים שאף אחד לא מתכוון לשים אותם באזיקים, אבל זו קריאה לחשבון נפש ולעצור את השיח המתלהם הזה. זו זעקה של צביקה פוגל, איש שלחם למען מדינת ישראל שנים רבות, שהלך והיה ממונה על מועצה מקומית כדי להציל אותה, שמסר את נפשו למען הציבור. הוא אומר: חבר'ה, תרגיעו, אנחנו לא יכולים לקחת את המדינה המפוארת הזו. הייתי מזועזע אתמול מאהרן ברק שדיבר על מלחמת אחים. זה לא סביר. חייבים להרגיע את המתח הציבורי ולשמור על הדבר הכי יקר שקרה כאן ב-2,000 השנים האחרונות".

איך צריכים לנהוג עם המפגינים במוצאי שבת?
"בדיוק כמו שנוהגים במפגינים אחרים. אם נוהגים במפגינים אחרים במכת"זיות, אז גם בהם במכת"זיות. אם המשטרה מחליטה שלא נוהגים יותר במכת"זיות, זה מצוין. צריך פה שוויון, קוהרנטיות, אין כאן בני אור ובני חושך. אין כאן פריבילגים. אין פה אנשים שהמדינה הזו שלהם ואנשים שמוקצים מחמת המיאוס. לא תהיה יותר איפה ואיפה".

לפי מה המשטרה מחליטה איך לפעול? למי המפלגה שאליה מצביעים?
"חד וחלק. אתם יודעים כמה איומים אני מקבל ברשתות החברתיות? אתמול מישהו אמר לי שהאדמה תהיה ספוגה בדם, תהיה אדומה. יש פה אלימות ממוסדת, שתיקה למול האלימות שמגיעה מהצד השמאלי של המפה. יש פה נהיגה באיפה ואיפה כלפי מפגינים מהימין והחרדים. ראיתם פעם ששולחים מכת"זיות כלפי אנשים מהשמאל? התשובה היא לא. בא בן גביר ובאחריות קובע מדיניות, אומר שלא יהיו פה יותר פריבילגים ולא תהיה איפה ואיפה. כולנו שווים בפני החוק. אני גאה בו על מה שהוא עושה".

חבר הכנסת אלעזר שטרן מיש עתיד תקף את השר אליהו על דבריו. "הוא אמר ששר צריך לתת הנחיות למשטרה ושפוגל, שעשה כמה תפקידים בצה"ל, קצת פחות מבני גנץ, מותר לו להגיד מה שהוא רוצה. הוא שכח כנראה שהוא שר ושמעבר להכל צריך לגנות בחריפות את הדברים שאמר צביקה פוגל, בלי אולי, גם או אבל".

"גנץ לא קרא למלחמת אחים, אלא במידה מסוימת עשה את ההפך. הוא אמר: בואו נעצור ונדבר. אל תקומו עם בולדוזר על כל מה שהיה פה. אני לא משתמש במונח הזה, אנחנו לא שמה, אבל לא צריכים להכניס מילים בפה לבני גנץ".

חברת המפלגה שלך, מיכל שיר, אמרה שצריך להבעיר את הרחובות. אתה מגנה את זה?
"אם להבעיר את הרחובות הכוונה לבערה באש, אז אני מגנה את זה. לא דיברתי עם מיכל, אבל אני מניח שהיא התכוונה להבעיר את הרחובות בכך שייצאו המונים לרחובות. זה מה שנעשה במוצאי שבת. אם הובן שהכוונה להשתמש באש ממש, אין למילים האלה ביטוי. אני חושב שאת גובה הלהבות כולם צריכים להנמיך. קמה ממשלה שאומרת: בגלל שקיבלנו 48%-49% בבחירות, אפילו לא 50%, נשנה את הדמוקרטיה".

אתם אמרתם במערכת הבחירות דבר אחד, ובפועל הקמתם ממשלה אחרת לגמרי.
"זה לא נכון, גם אם יגידו את זה 20 פעם. תסתכלו על החלטות הממשלה וההישגים שלה, אל תלכו להסתות כמו 'ממשלה עם תומכי טרור, שיתפתם פעולה עם מי שקורא לבגוד'. זה לא נכון. כל מה שהממשלה שלנו עשתה היה לטובת כלל אזרחי ישראל, לא היה לנו ציבור שלנו. ליש עתיד אין מצביעים שאתה יכול לסמן אותם ושאותם אתה צריך לשרת".

דווח שקיבלת איומים על חייך ושאותו אדם נעצר.
"הוא אמר לי שאם אמשיך להסית, מה שאני לא יודע לעשות ולא חושב שאני מסית, אקבל רימון בבית. הוא הודה בזה. אני לא חושב שמישהו אמר לו: 'תתקשר לאלעזר שטרן ותגיד שיקבל רימון בבית', אבל כן שהאווירה שהממשלה הזאת יוצרת כבר לאורך זמן, של 'השמאלנים האלה, שונאי ישראל, רק אנחנו אוהבי ישראל', בסוף אנשים לוקחים את זה לקצה. חבל לי. האחריות של הממשלה זה לעצור לפני שאנשים כאלה באמת יעשו את מה שהם מאיימים".