יומיים אחרי שנפתלי בנט הושבע לתפקיד ראש הממשלה וממשלת בנט-לפיד יצאה לדרך, חבר הכנסת מהליכוד דודי אמסלם שוחח עם ניב רסקין ב"חדשות הבוקר" וניסה להסביר איך קרה שחברי מפלגתו עברו לספסלים האחוריים של האופוזיציה אחרי 12 שנות שלטון רצופות.

"אני מאמין באמונה שלמה בפוליטיקה ישרה והגונה. בנט עשה את אחד ממעשי ההונאה הגדולים שנעשו במדינת ישראל", טען אמסלם, "הליכוד ניצח ב-30 מנדטים, המפלגה שלנו הייתה הגדולה ביותר. אם הציבור לא היה בוחר בנו - בסדר גמור, אבל הטרגדיה שקרתה כאן זה ש-70% מהציבור הוא ימני והצביע למפלגות הימין. באו שניים וגזלו את הקולות האלה - גדעון סער ובנט. הם רוצים לפרק ולהרוס את הימין והליכוד. בנט וסער חצו את הקווים, הם כבר נמצאים עמוק בשמאל ואין להם לאן לחזור".

באשר לשאלה האם נתניהו היה צריך לנהוג אחרת בשניהם ובשותפים לשעבר נוספים השיב אמסלם: "ראש ממשלה זה לא מאכער. סער עזב כדי לגדל את דוד וחזר אחרי ארבע שנים, למה צריך לתת לו שר? עשר שנים הוא היה בליכוד, טיפחנו וגידלנו אותו משום מקום. ב-2003 הוא נפגש איתנו בבית מלון בירושלים והתחנן שנתמוך בו. אנחנו הפלטפורמה שגידלה אותו והצמיחה אותו. יש לו טינה לראש הממשלה, ובפוליטיקה לא צריכה להיות טינה אישית".

אחרי שסער הפסיד בפריימריז לנתניהו, לא היה כדאי לתת לו תפקיד שר?
"בוא נסביר מי האיש. סער התמודד בפריימריז מול ראש הממשלה, הפסיד, עבר לצד השני, הקים מפלגה והתחיל להכפיש את ראש הממשלה והליכוד. השנאה שלו לביבי נשארה. הוא אמר שלא יישב עם לפיד, בטח לא יישען על הערבים - והוא שיקר בכל נושא".

מה עם יפעת שאשא ביטון והתבטאות ה"פאקה פאקה"?
"שאשא ביטון לא אשת ליכוד, ובכל זאת קיבלה ועדה על חשבון הליכוד - אפילו שלא היינו חייבים. זה היה בניגוד להסכמים. תוך כדי הקורונה היא תקפה את הממשלה כדי לייצר לעצמה מעמד ציבורי. היא הובילה ועדה נגד הממשלה, זה דבר הזוי. כשאתה יושב ראש ועדה מטעם הממשלה ובשירות הקואליציה, אתה תומך את הממשלה בתפקיד שלך".

אתה תומך בפריימריז מהירים לראשות הליכוד?
"יושב ראש התנועה הוא שיחליט מתי המועד המתאים לפריימריז. זאת שאלה טכנית, כרגע אנחנו עוד לא יודעים".