מסתמן כי התו הירוק יצומצם משמעותית או יבוטל לגמרי החל מה-1 בפברואר, זאת בעקבות המלצת קבינט המומחים של משרד הבריאות שלא להאריך אותו. "לאור השתנות תמונת התחלואה והיעילות הנמוכה של הבוסטר למניעת הדבקה, התו הירוק אינו נותן מענה אפקטיבי למניעת התפשטות האומיקרון בחללים סגורים", מסרו המומחים.

בכירי משרד הבריאות ובראשם מנכ"ל המשרד, הפרופ' נחמן אש, צפויים להגיע להכרעה בנושא בימים הקרובים. לפי ההערכות, במשרד מתכוונים לצמצם את התו הירוק מהותית, לפחות בחלק מהמקומות. נשקלת האפשרות להשאיר את התו הירוק רק לאוכלוסיות בסיכון - הצעה שזוכה לתמיכה משר הרווחה, מאיר כהן.

"אני מאוד מקווה שהתו הירוק יבוטל כמה שיותר מהר. אני מאלה שמציעים לחייב את האוכלוסייה בסיכון בתו הירוק, ולבטל אותו לשאר", אמר השר כהן בשיחה עם ניב רסקין, "נראה מה קורה במהלך השבוע הבא, האם המגמה נמשכת. נהיה קשובים להערכות של אנשי הבריאות. הנתונים מראים שיא הדבקה, צריכים עדיין להיזהר. עם זאת, חייבים לבטל את התו הירוק ולשחרר את העסקים. הקורונה פוגעת באנשי העסקים".

"אני מקווה שלא יהיה שינוי בהחלטה לשלוח את הילדים ביום חמישי הקרוב לבתי הספר", המשיך שר הרווחה, "הייתי מנהל 30 שנה, אני רואה מה קורה לילדים האלה. בשיקול שבין הידבקות כזו או אחרת לבין להחזיר אותם ולפקח עליהם בתוך בתי הספר, אני תומך מאוד בהחזרתם. מי שיימצא מאומת - יש שתי בדיקות שבועיות. אנחנו נעטוף אותם".

אם יבוטל התו הירוק, איזה תמריץ יהיה לאנשים להתחסן?
"ברור לנו שאנשים הולכים פחות ופחות להתחסן. אלה בדיוק הדילמות הגדולות שאנחנו מנהלים כממשלה. יש תיאוריה כזאת ותיאוריה אחרת אבל אנחנו צמודים למה שקורה בשטח. אנחנו כן מחסנים את האוכלוסיות בסיכון. אני במשרד הרווחה עסוק 24-7 בלשכנע אנשים בסיכון שנמצאים במוסדות שלנו ובקהילה ללכת ולהתחסן. יחד עם זאת, חשוב לנו לנהל מדיניות לגבי העסקים וכלל האוכלוסייה. מקווה שהמדיניות תהיה יותר מקלה".