אם לא יקרו שינויים של הרגע האחרון, בשבועות הקרובים צפויה ציפי רפאלי, אמה של הדוגמנית והמגישה בר רפאלי, להיכנס לכלא נווה תרצה ולרצות 16 חודשי מאסר במסגרת עסקת טיעון בפרשת העלמת המיסים. עסקת הטיעון צפויה להיחתם ביום שלישי הקרוב.

זיוה יצחק, אסירה לשעבר שישבה ארבעה חודשים בנווה תרצה בגין עבירות צווארון לבן והיום היא סופרת ומרצה, סיפרה ב"חדשות הבוקר" מה מצפה לרפאלי בין כותלי בית הכלא. "ליבי ליבי על ציפי ועל מה שהיא הולכת לעבור, זה לא הולך להיות פשוט", טענה יצחק, "זה לא משנה באיזה אגף היא תהיה, בכל אגף תנאי המחייה ממש לא אנושיים. ממליצה לה לעבור ועדת מיון של שב"ס לפני שתיכנס לכלא, אחרת יכניסו אותה לשבוע-שבועיים לאגף מעבר שהוא אגף מאוד קשה, עד שהיא תעבור ועדת קבלה של הכלא".

בעת ריצוי עונשה, פגשה יצחק בנווה תרצה רוצחות מסוכנות שאין בינה לבינן דבר: "היה לי מאוד קשה לראות את מיכל אלוני שרצחה את שתי בנותיה, את מארי פיזם ועוד הרבה אחרות שפחות מפורסמות. חשבתי, יש פה נשים שעשו כך וכך וכך, ומה אני עשיתי למעשה? לא באמת גנבתי מאף אחד, הפשע הכי גדול שלי היה שלא היה לי כסף לשלם. בדיעבד הבנתי שהעבירה שביצעתי, אי דיווח מע"מ בזמן, נחשבת עבירה פלילית מנהלית שאין בגינה עונש מאסר בפועל".

איך ייראה היום הראשון של ציפי בכלא?
"מהרגע שנכנסים מעבר לדלת הזאת, דלת אימתנית מברזל בצבע כחול, מגיעים לעולם שהוא לא נורמטיבי בעליל. היום הזה טראומטי מאוד. אני זוכרת שעמדתי שעות דבוקה לקיר, לא יכולתי לזוז ולדבר, פשוט הזוי. ראיתי אישה בסביבות גיל 40, כולה חורים ובורות שחורים, כנראה משימוש בסמים, מעורטלת, מלאה בטינופת של שיירי אוכל וקליפות ביצים".

מה היה לך הכי קשה בתקופת המאסר?
"הבדידות, נורא התגעגעתי לכל המשפחה. בשלושת השבועות הראשונים אין בכלל ביקורים, ולאחר מכן שלושת הביקורים הראשונים הם מעבר למסך זכוכית. רק אחר כך יש ביקור פתוח שהוא חצי שעה, פעם בשבועיים-שלושה כמדומני. השתקמתי מאז, אבל הטראומה נשארת. בהרבה סיטואציות פתאום נופלים לי מראות מתוך הכלא, זה סוג של פוסט טראומה".

הפרשן הכלכלי-פוליטי של הארץ והחדשות, נחמיה שטרסלר, תקף את יצחק: "מי שלא מעלים מע"מ לא נכנס לכלא. מי שכן מעלים מע"מ גורם לאחרים לשלם יותר מע"מ". על עבירות המס שביצעה רפאלי אמר שטרסלר: "יש אנשים שמעלימים מס במשך שנים, וכשהם מעלימים מס אז אני וכל הצופים משלמים יותר מס. ואז, אין כסף לא לחלשים, לא לתחבורה ולא למשפחות שחסר להן, זאת המשמעות של העלמת מס".

מה מצפה לציפי רפאלי בכלא נווה תרצה? אקסטרה (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12)
איילת פריש, חברה קרובה של ציפי רפאלי | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12

איילת פריש, חברתה הקרובה של ציפי רפאלי, יצאה להגנתה והשיבה לשטרסלר: "אתה לא יודע את הפרטים, זה מאוד קל לצאת בסיסמאות. יש בבתי הכלא גם אנשים שיושבים כי הם סמל, אנשים שמקבלים דין מאוד כבד רק כי הם סמל".

איילת, ציפי מכה על חטא? היא מתחרטת על שעשתה?
"ציפי נמצאת לקראת חתימה על עסקת טיעון ולכן לא אענה עכשיו, אני חברה טובה שלה ולא רוצה לפגוע בה. כל מילה שנגיד עכשיו, האנשים שאוהבים אותה, יכולה לעשות נזק. ביום שלישי אמורה להיחתם עסקת הטיעון, אחרי זה יתכנס בית המשפט ויוסכם תאריך הכניסה לכלא. זה תאריך מאוד קשה. ציפי מרגישה פגועה מאוד אבל נכנסת בראש מורם".