106 אלף מתפקדי הליכוד ייצאו היום (חמישי) בצל מזג האוויר הסוער, להצביע בפריימריז לראשות המפלגה. הקרב בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ליריבו גדעון סער יוכרע היום, אחרי קמפיין קצר אך אינטנסיבי שכלל כנסים רבים ברחבי הארץ, טלפונים לשכנוע המצביעים וגם לא מעט השמצות הדדיות.

מי שליוותה ותמכה בסער לאורך הקמפיין הייתה רעייתו, העיתונאית גאולה אבן סער. בשבועות האחרונים דיברה לא פעם על המחיר שההתמודדות גבתה ממנה וממשפחתה, וכעת היא מוכנה לסכם ולומר שההתקפות לא הזיזו אותם ממשימתם.

"האש שמכוונת לגדעון לא עניינית והעיסוק בבני משפחה הוא מגונה ולא ראוי. לשבת ליד המקלדת ולהתיז ארס ורעל, לטנף, ללכלך, להשמיץ ולגדף, זו לא דרך פעולה", אמרה אבן סער ב"חדשות הבוקר", "אבל אנחנו לא מפחדים ולא נסוגים. גדעון חדור מטרה והוא יינצח משום שהוא האיש הכי טוב ומתאים להוביל את המדינה בעת הזו".

אבן סער קראה למתפקדי הליכוד לצאת ולהצביע למרות מזג האוויר. "מקווה שהגשם לא ירתיע מצביעים מלהגיע לקלפיות בהמוניהם ולהצביע, זה יום נפלא לליכוד שבו אפשר להשפיע ולשנות את עתיד המפלגה", אמרה אבן סער, "הליכודניקים חכמים והם מבינים שלהצביע לגדעון זו הדרך היחידה לשמור על הימין בשלטון, להקים ממשלת ליכוד ולוודא שגנץ לא יהפוך לראש ממשלה. המספרים מראים את זה".

ההערכות מדברות על כך שסער יסיים עם 35% אחוזים בלבד מול ניצחון סוחף של נתניהו.
"לא ראיתי סקרים שמראים הערכה נדיבה כזו, אבל כן ראיתי סקרים שמראים פעם אחר פעם שגדעון לוקח מנדטים מהצד השני ומגדיל את גוש הימין, מה שלא קורה אם נתניהו נשאר יושב ראש הליכוד".

מה את חושבת על בכירי הליכוד שהתייצבו מאחורי נתניהו? אולי הם מבינים שבליכוד, נאמנות למנהיג היא הדבר היחיד שחשוב.
"אצל גדעון הנאמנות היא לתנועה ולמפלגה ולא למנהיג. אין מנהיג שחשוב יותר מהתנועה ומהמדינה. הם יריבים של גדעון ורואים את עצמם בעתיד מתמודדים על ראשות המפלגה, אבל גדעון בניגוד לאחרים לא ממתין שהעסק יקרוס והמפלגה תתפרק, הוא חושב שזה הזמן להתמודד ולהציל את השלטון מהאפשרות שיעבור לשמאל".

אם נתניהו יינצח, לסער יהיה מקום בליכוד? הוא יישאר במפלגה?
"זו בכלל לא שאלה, הליכוד זה המקום של גדעון סער. את השאלה הזאת צריך להפנות לנתניהו, מה הוא יעשה אחרי שגדעון יינצח. גדעון נשאר בוודאות בליכוד, אין שום אופציה אחרת. הכרעות יש לקבל, אבל גם בצד השני אם גדעון יינצח".

ממש נשכבת על הגדר בשבילו במהלך הקמפיין, את חושבת שתוכלי לחזור ולהגיש בטלוויזיה?
"לא נשכבתי בשבילו על הגדר אלא סייעתי לו, תמכתי בו ואהבתי אותו בכל כוחי. רק מי שלא מכיר באמת את גדעון יכול לחשוב שסייעתי לו עם טקטיקה ואסטרטגיה, אין אדם שמבין ומנוסה יותר ממנו בפוליטיקה. אני רעייתו של גדעון ואני נורא רוצה שהוא יינצח, אני לא רואה סתירה בין זה לבין הגשת תוכנית תרבות. אני לא יכולה לראיין יותר סופרים, רקדנים וזמרים? כלכלית, לא לעבוד זו לא אופציה עבורי, אז זה הולך להימשך אחרי החל"ת".