משה סעדה, סגן ראש מח"ש הפורש, חשף אמש בראיון לעמית סגל את מה שהתרחש באמת בארגון בתקופת המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך ופרקליט המדינה לשעבר, שי ניצן. לדברי סעדה, אלשיך אימץ נורמות עברייניות ושיבש חקירות כדי שלא לפגוע בתיקי נתניהו, בזמן שניצן שיתף איתו פעולה כדי לרצות אותו.

אחד המקרים עליהם דיבר סעדה אירע בינואר 2017. יעקוב אבו אל-קיעאן, תושב אום אל-חיראן, נורה על ידי שוטרים ולאחר מכן דרס למוות את השוטר ארז (עמדי) לוי. אלשיך מיהר להודיע כי מדובר בפיגוע דריסה. בהמשך התברר כי אל-קיעאן אינו מחבל, אך ניצן והיועץ המשפטי לממשלה דאז, אביחי מנדלבליט, בחרו להגן על אלשיך. לדברי סעדה, "היה שיקול אחד מרכזי, אחד ויחיד - תיקי נתניהו. תיקי נתניהו באותה תקופה הפכו להיות הדבר הכי חשוב, כל המערכת מוכוונת תיקי נתניהו".

חבר הכנסת מהליכוד, אלי כהן, התייחס הבוקר לדברי סעדה: "אלה דברים מאוד קשים. כשנחזור, צריך להקים ועדת חקירה ממלכתית שתבדוק את אלו שחטאו ותפרו תיקים על מנת להחזיר את אמון הציבור במשטרה, בפרקליטות ובמערכת המשפט. זה חשוב מאוד וחיוני לדמוקרטיה. ראיתי את התחקיר על גל הירש, לא שמעתי חבר כנסת או שר אחד מהקואליציה אומרים שתפרו לו תיק. האשימו אותו בשוחד, עשו לו עינוי דין. סיכלו מפכ"ל".

"היו עבירות פליליות בתיקי נתניהו. מספר פעמים נעשו הדלפות, כשהדלפה זאת עבירה פלילית. פתיחת חקירה נגד ראש ממשלה שאמורה להיות בכתב, נעשתה בשיחת מסדרון. מי שפעל בצורה לא נכונה, צריך לבדוק למצות איתו את הדין".

בתוך כך, כהן התייחס להקלטת פעיל הליכוד לשעבר, מיכאל בן שושן, שקרא להוציא להורג את אנשי הפרקליטות: "אני מגנה אלימות מכל סוג שהיא, בין אם מילולית או פיזית. מי שמאיים, שהמשטרה תבוא ותחקור אותו".

"אני כן מרגיש אובססיביות של התקשורת לראיין אותנו על פעיל זוטר כזה או אחר, שאגב, לא פעיל בליכוד ב-24 השנים האחרונות. הייתי מצפה שיראיינו אותנו על יוקר המחיה ועליות המחירים הבלתי פוסקות, או על עמר בר-לב שבהחלטה הזויה רוצה לאשר ביקורים של חברי כנסת אצל מחבלים. תשאלו כל אחד בתקווה חדשה למה מיכל שיר קראה לנו חלאות, או למה ראש ממשלת המעבר לפיד קורא לנו כוחות האופל. קצת איזון לא יזיק".