אזעקת אמת או פאניקה מיותרת? בישיבת קבינט הקורונה האחרונה הוצגו לשרים נתונים מדאיגים מאוד. 2% מהמאומתים לקורונה הופכים לחולים קשה, ואם מגמת העלייה בתחלואה תימשך - בתוך שישה-שבעה שבועות יהיו כ-1,000 חולים קשה.

על אף הזינוק במספר המאומתים היומי ל-700 ביום, בממשלה לא מטילים מגבלות חדשות בשלב זה, ואפילו לא מחזירים את תו הירוק - ולו במתכונת מצומצמת. "כן יש החלטות, אנחנו כן מנהלים את האירוע", טען שר התיירות יואל רזבוזוב ב"חדשות הבוקר", "אם היינו עושים תו ירוק היו באים אלינו עם ביקורת, אם אנחנו לא עושים - אותו דבר. אנחנו חיים בעולם של אי ודאות ומקבלים את ההחלטות על פי הנתונים".

"אנחנו מודאגים מהמספרים - 50 חולים קשים ו-15 מונשמים, אבל זאת לא דרמה ואנחנו לא רוצים לשדר פאניקה", אמר השר לניב רסקין, "על 50 חולים קשים לא נסגור את המדינה, זה לא מסכן אפילו לרגע את מערכת הבריאות. אנחנו צריכים לקבל החלטות נכונות ומאוזנות, גם בפן הבריאותי וגם בפן הכלכלי. אם היינו מחילים את תו הירוק עכשיו, בקיץ, חצי מעסקי הפנאי היו קורסים בגלל ההחלטה הזאת. זאת מגבלה מאוד קשה מבחינתנו".

יש הרגשה שמתקבלות אפס החלטות. שאתם פונים לציבור וממליצים לו, במקום להוציא הנחיות.
"כשראש הממשלה המליץ לפני חודש לא לטוס, עשרות אלפי ישראלים ביטלו את הטיסות. סוכני הנסיעות מודיעים על עשרות אלפי ביטולים. ההמלצה הזאת של ראש הממשלה מונעת מאנשים להביא לכאן את הווריאנט. אנחנו עדיין לא יודעים איך המגפה הזאת מתנהגת עם חיסון, אפילו שיש לנו הגנה עם מעל 70% מחוסנים ומחלימים".

אתה יודע להגיד לציבור מה מספר החולים קשה שאחריו יוטלו הגבלות? יש "תחושת שלוף".
"אין שלוף. אם נראה מגמת עלייה בתחלואה, לא רק במאומתים אלא בתחלואה הקשה ובמונשמים - אני הראשון שאבוא ואחיל את המגבלות על הציבור, אבל לא במספרים האלה. בדקנו מה ההשלכות אם נודיע עכשיו שבעוד שלושה שבועות נחיל את התו הירוק. המון אירועים יבוטלו, זאת תהיה פגיעה כלכלית קשה. הציבור לא יבין למה ב-50 חולים קשה ו-12 מונשמים החלנו מגבלות קשות שמקריסות את הכלכלה".

למה קיצרתם את הבידוד לחוזרים מחו"ל לשבעה ימים בלבד? משרד הבריאות טוען שתפספסו 20% מהחולים בגלל זה.
"זה כ-14%, אבל מספר האנשים שכן יצייתו לבידוד הזה יהיה הרבה יותר גבוה. בסוף, זו עלות מול תועלת. אנחנו צריכים לשים את הכל על המשקל. אנחנו מרגישים שיש אפשרות שיותר אנשים יצייתו לבידוד הזה בגלל הקיצור".